reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.


Odpověď

Upozornění: do tohoto tématu bylo naposledy přispěno před 30 dny.
Zvažte prosím založení nového tématu.
Jméno:
E-mail:
Předmět:
Ikona zprávy:

Ověření:
Spočítejte: 8 + 2 se rovná:

Zkratky: stiskněte shift+alt+s pro odeslání nebo shift+alt+p pro prohlédnutí


Shrnutí tématu

Poslal: Totál amatééér
« kdy: 10. 12. 2018, 14:22:11 »

Dobrý den,
odvažuji si napsat, ale jsem totální amatér, jen potenciální zájemce o tuto práci.. Jak jsem to tu pročítal.. Po škole bych rád třeba jen pro přivýdělek občas něco přitáhl.. Chtěl jsem se zeptat.. Mám béčko, když si koupím odtahovku o celkové hmotnosti nepřevyšující 3,5 T. Tak by mi to mělo stačit že? + (koncesní listinu + Živ. opr., profesák atd.) .. Kdyby se dařilo a práce by byla a i by to bavilo, tak bych za odtahovku přikoupil plato, to už jsem pochopil že už musím si udělat C sk. ř. o.


Prosím jaké je třeba pojištění na odtahovku atd? .. Počítaje tedy do 3,5 t..


Berte mě prosím jako opravdu s rezervou.. Zatím amatér :) .. Díky ;)
Poslal: Řidič z povolání.
« kdy: 26. 09. 2017, 11:42:42 »

Ahoj, uvedu to na pravou míru... Za prvé je nutno si uvědomit, s čím a za jakých okolností můžete vůbec jezdit.... § 80a
Skupiny vozidel
 
        (1)  Do skupiny
 
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
 
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
 
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
 
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
 
b) A1 jsou zařazeny
 
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
 
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,
 
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,
 
d) A jsou zařazeny
 
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
 
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW,
 
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží,
 
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,
 
g) C1 jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 7 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
i) D1 jsou zařazena motorová vozidla, jejichž délka nepřesahuje 8 metrů, určená pro přepravu více než 8, ale nejvýše 16 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
j) D jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni i) určená pro přepravu více než 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg,
 
l) C1+E jsou zařazeny jízdní soupravy, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 12 000 kg, složené
 
1. z vozidla uvedeného v písmeni g) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, nebo
 
2. z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 3 500 kg,
 
m) C+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni h) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
 
n) D1+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni i) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
 
o) D+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni j) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg.
 
        (2)  Do skupiny T jsou zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo....... Za druhé - je tedy lepší mít rovnou C+E,  kvůli hmotnostem soupravy i nákladu a připomínám, že Policie nevychází jen z údajů o Technické způsobilosti vozidla, ale i z odborných předpokladů a mohou jet s vámi na technickou i na váhu... Další věc je problematika tachografů a jízdních režimů. Tachograf musí mít například i vozidlo 2t s tažným zařízením, cejchovaného na 3t (celkem 5t souprava) i když není přívěs pripojen. V takovém případě je nutno vložit kartu a jezdi na režim OUT OF SCOPE v režimu vyhlášky 478/2000sb.,po připojení pak zase v režimu 561/2006 nebo AETR, podle státu, kde se aktuálně nacházíte (doporučuji opravdu důkladně nastudovat, jsou s tím obrovské problémy).  Dále tu máme aspekt samotného podnikání. Pro založení autodopravy musíte splňovat hned několik podmínek a to: Řidičské a profesní oprávnění (ŘP + Profesák), dále odbornou způsobilost Dopravců (zkoušky na Úřadě s rozšířenou působností -  skládá se z testu na počítači a následně z ústní zkoušky a otázky jsou spíše právního charakteru, ohledně podnikání, faktur a v neposlední řadě i plánování přeprav, rozdělení trasy i přestávek, výpočet nákladů a podobně...).  Když už máte i odbornou způsobilost dooravce, musíte doložit finanční způsobilost a dobrou pověst (nesmíte mít nejen dluhy a právní delikty, ale na první registrované vozidlo musíte mít na účtě rezervu tuším 15000 euro a na každé další 10000euro, aby jste doatali vůbec povolení s autem začít jezdit v předmětu podnikání a to se pravidelně kontoluje) jakmile si koupíte auto, dáte za něj plácnu 500000, musíte mít ještě 15tis eur navíc, k tomu zaplatit silniční daň každý rok, mýtné podle počtu náprav soupravy a stejně můžete začít jen se schváleno konceskou, ke které je třeba plnit tyto podmínky, protože jen na základě toho vám vystaví ŽL. A na mezinárodní dopravu vam dají koncesku až nejdříve po 3 letech podnikání ve vnitrostátní dopravě. Ale zpět k penězům... Auto dejme tomu 500tis + 15tis. EUR rezerva na účtě + 20tis. za silniční daň + nehorázná pojistka (u tahače to bylo kolem 280tis. za rok,  nevím kolik to bude třeba na offroada a ještě zvlášť přívěs) + potřebuješ ještě tak na 3 měsíce provozu,  než se ti budou platit faktury a hned jsi nejméně na miliónu... Jestli chceš ale odtah, budeš potřebovat i ŽL na technické činnosti v dopravě a budeš muset zajít na Úřad s rozšířenou působností a zažádat si o povolení na majáky a uvést důvod pro zapsání do TP. Ještě zpátky k těm tachografům, ten se musí pravidelně cejchovat (při každé výměně pneumatik a taky co 2roky pravidelně, každé 3 měsíce se z něj vytahují data a musí se zálohovat stejně, jako z karty každých 28 dní. Takový tachograf ti musí nejen prodat, ale i namontovat specializovaná firma, která ti vydá platný protokol o servise a seřízení  a opět na úřad a zapsat do TP... Majáky musí být samozřejmě taky cejchované (v současnosti na homologaci ECER10 a ECER65 a musí mít obě tyto homologace, jinak se nesmí používat v provozu na pozemních komunikacích. Taky doporučuji důkladně nastudovat zákon o jejich použití, za jakých okolností můžeš /nemůžeš, co to pro tebe znamená za výhody a jaký je postih za jejich zneužití (trest je stejný, jako u modrých). Je tu ještě spousta dalších věcí, ale to už bude lepší mne kontaktovat na mail. Podnikání v autodopravě je finančně dost výnosné, ale nákladné na začátek a určitě bych věděl i o lepší investici za ty peníze a ANO, VŠECHNY VÝŠE UVEDENÉ PODMÍNKY MUSÍŠ SPLNIT a kdyby ti třeba i průběhem podnikání došla ona finanční způsobilost, seberou ti koncesku a ztratíš tím pádem i ŽL na autodopravu.
Poslal: Jindra
« kdy: 07. 10. 2010, 22:50:30 »

Tak jsem objevil diskusní fórum přímo skrz řidičské průkazy
odkaz:    http://ridicske-prukazy.info/diskuze/index.php
, zeptal jsem se tam-tam by to přece měli určitě s jistotou vědět,když už né jinde..
tam mi bylo odpovězeno že je to tak jak psal původně p. Říha, že sk.BE je právě od toho že jen tažné vozidlo musí být do3,5t, souprava může mít víc.TaKže tohle už je snad doufám uzavřeno, ohledně řidičského oprávnění..  :P   

Teď je další věc ohledně té, živnosti, tak jak jsem to pochopil, tak pokud budu vybírat peníze za ujeté km, nebo prostě budu se živit odtahem, tak to snad ani není podmíněno hmotností, ale prostě na to musí být VŽDY nákladní doprava NAD3,5t-tzn.tachograf,..takhle mi to alespoň tvrdila nějaká osoba na odboru dopravy (ale tvrdila mi zároveň blbost i s tim řidičskym oprávněnim takže je to zas otázka..),nebo jsem to alespoň takhle nějak pochopil. Kdyby jste někdo věděl, jak tohle přesně je, budu rád za jakoukoliv radu... Mě by se zdálo logičtější(právě zas podle toho názvu:nákladní provozovaná vozidly nad3,5t nebo pod3,5t), kdyby se to i v tomto případě bralo zas podle nejv. hmotn. tažného vozidla.
Poslal: jezevec
« kdy: 05. 10. 2010, 01:42:45 »

aneb strejda jezevec má vždycky pravdu.
nečumí tolik do knih, jako se střetává s realitou . . .
Poslal: Jindra
« kdy: 04. 10. 2010, 21:37:25 »

takže na odboru dopravy mi bylo nakonec sděleno toto:
že jinde v evropské unii (např.Německo)se to bere tak, že jakmile celková hm. SOUPRAVY překročí 3,5t - tak musí být C+E a u nás jsou prý malinko jiné zákony tady se to bere že jak překorčí 4,25t tak musí být C+E...
takže vlastně všechny ty paragrafy, co se tu psalo atd.je všechno asi k ničemu, stejně si to asi každý řeší po svém. já už fakt nevim.
To znamená, že když si za svůj Mercedes E (malý auto to neni, ale i 3leté dítě pozná že je to osobák..) připojim plaťák tak musim mít sk. C+E jako kdybych řídil ani nevím kolikatunový kamión s přívěsem. K čemu teda ta sk. B+E vlastně je?, před 4lety jsem si to malé Ečko přidělával a zdá se že zbytečně.
Poslal: Pavel Říha (Rop)
« kdy: 01. 10. 2010, 16:24:59 »

Ve vyhlášce je napsáno "Tyto druhy dopravy se  dále  člení na  dopravu  provozovanou vozidly do 3,5  tuny  celkové  hmotnosti včetně  nebo provozovanou vozidly nad 3,5 tuny celkové  hmotnosti." ... takže bůh suď ...
Poslal: Jindra
« kdy: 01. 10. 2010, 10:17:36 »

Takže byl jsem na živnost. úřadě, jsem zaevidován- volné živnosti mám to co jsem chtěl bez problému. Ale s tou autodoprvou to zase není tak jednoduché jak se zdá..
Jak je to s oprávněním skupin řidič. průkazů na ŽÚ nevěděli vůbec, odkázali mě na někoho na odboru dopravy-ty mě odkázali zase na někoho jiného a tomu jsem se několik dní zatim nedovolal, takže jsem byl netrpělivý a píšu sem. Prostě jednosuše:
jak jsme tu již probírali u skupin řidičs.oprávnění se to bere podle tažného vozidla-do3,5t=skup.BneboB+E,   u dálniční známky od letošního roku to samé- podle tažného vozidla=sk.BneboB+E,   ale NIKOLIV ohledně živnosti v autodopravě (tak mi to tedy bylo sděleno- a jak jsem již uvedl,nikdo mi to zatím nepotvrdil na100%). Když prý budu mít na živnost jen zaevidované samotné vozidlo (bez vozejku)-dám v příklad to moje: nejvyšší povol.hmotnost 2,5t+má zapsané tažné2,1t= součtem jsem přes3,5t a na to už musím mít prý živnost nákladní doprvava nad 3,5t. Včera jsem se o tom bavil s kamarádem co má odtahovku a ten taky tvrdil že je to blbost- že by mělo stačit do3,5t.
Název té živnosti zní:
Silniční motorová doprava nákladní (teď už je prý vždy automaticky mezinárodní) provozovaná vozidly o největší povolené hmotnosti do3,5t
- tam jde o to, co je myšleno pod pojmem ,,vozidly" jestli se jedná o soupravu nebo jen tažné vozidlo?
Poslal: Pavel Říha (Rop)
« kdy: 28. 09. 2010, 18:11:30 »

http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Legislativa/Legislativa_CR_silnicni/

Zde je jak platné znění, tak přehled původního znění a novel
Poslal: jezevec
« kdy: 28. 09. 2010, 13:17:56 »

potvrzuji že jsem tu pokutu v německu dostal taky, a v česku přispěl na sirotčí fond - takže úplně jistý si s tím nejsem a policajti zjevně taky ne, a (nejen kvuli tomu) koupil jsem si pak  menší auto.
navíc to porovnání sedmitunové soupravy, na kterou by mi prý měl stačit řidičák BE - například s poloviční avií-L, která má nosnost 3800 a tedy vyžaduje papíry C - uznáte že má logiku, že to logiku nemá.
Poslal: Jindra
« kdy: 28. 09. 2010, 12:27:57 »

Nrjhorší je, že to co si myslí (nebo myslel) uživatel Jezevec, si myslí asi plno lidí. Slyšel jsem od několika lidí, že je třeba chytli i v Německu a jak měli soupravu nad 3.5t že dostali pokutu,atd.. (přestože je to blbost-jak už bylo uvedeno ode mne nebo od p.Říhy). Nechápu proč, jestli to tak bylo někdy před xx lety, nebo prostě jestli si to někteří lidé špatně vykládají. Já právě pro to vozím u sebe vytištěný článek se zněním toho předpisu a pokud narazím na nějakou silniční kontrolu, kde narazím na nějakého blbce- tak mu to dám přečíst a prostě nebudu souhlasit pokud mi bude chtít dát nějakou pokutu,..horší by to bylo v tom Německu, zas tak dobře se domluvit neumim ;D , takže je člověk stejně odkázaný na to na koho narazí. Já jsem osobně s tímto teda při kontrole zatím nikdy žádný problém neměl.


Jinak co se týče toho ŽL, tak už asi vím co jsem potřeboval vědět, při té rozepři o vahách jsem se ani nevšiml toho odkazu od p.Říhy.
Takže si skočim na ŽÚ a vše by mělo být v pohodě. Takže díky za rady.
Poslal: Jindra
« kdy: 27. 09. 2010, 19:15:48 »

§ 81 zákona 361 z roku 2000
Skupiny a podskupiny řidičských oprávnění, výňatek B a BE:
(4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a)          motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a 15 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b)     traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c)     jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost2) motorového vozidla.
(10) Řidičské oprávnění skupiny B + E opravňuje k řízení jízdních souprav složených z motorového vozidla uvedeného v odstavci 4 a přípojného vozidla, pokud ,,nejde" o jízdní soupravu podle odstavce 4 písm. c).

Takže přesně tak ,,B+E je právě k tomu pokud souprava přesahuje3,5t"
tohle je novela z r.2000, pak mam uloženou v pc z r.2006- a to je to samé, nevím jestli od té doby nebyla nějaká novější, pokud to někdo víte, tak sem dejte třeba odkaz, zajímalo by mě to.
Poslal: Pavel Říha (Rop)
« kdy: 27. 09. 2010, 12:15:15 »

Přesně tak ... pokud máš řidičák B+E tak auto může mít až 3,5 t a vlek může mít tolik kolik je v jeho techničáku a kolik povoluje tažné zařízení (respektive tažné vozidlo) a kolik může být maximální hodnota hmotnosti soupravy.

Příklad (trochu to vezmu z toho tvého):
Auto: prázdné 2 t, maximální povolená hmotnost 3 t
Vlek: prázdný 0,5 t, maximální povolená hmotnost 2,5 t
Maximální hmotnost přívěsu: 2,5 t
Maximální hmotnost soupravy: 5,5 t

Což znamená, že na vlek můžu naložit cokoliv do 2 t a do auta cokoliv do 1 t a projde to v pohodě. Jenom na to musím mít řidičák B+E.
Respektive to cokoliv je limitováno pouze rozměry.

Ono totiž to +E je právě kvůli tomu aby ta souprava mohla mít víc jak 3,5 t. Protože, když má souprava do 3,5 t tak na to stačí obyčejné B.
Podobně u náklaďáků: když je vlek méně než 750 kg tak stačí C, všechny vleky, které jsou těžší musí mít +E
Poslal: jezevec
« kdy: 27. 09. 2010, 11:31:43 »

pokud se bavíme o tom, že za mojeho multivana, který má sám o sobě hmotnost 3 tuny, zapřáhnu šestimetrový plně naložený dvounápravový vlek na dřevo, který je otypovaný na 2,5 tuny (a koule multivana taky), dovnitř nasedne šest jezevců a basa piva, a celou tuhle sedmitunovou soupravu dlouhou jak autobus, bude řídit pan říha na doklady BE - jsem ochoten se vsadit, kolik policejní kontrol s tím projede. 
a nebo jsem nepochopil, čemu říkáš "auto do 3,5 tuny + jakýkoliv vlek".   
no nic, papíry má každý svoje. já bych si za to nesed. 
Poslal: Pavel Říha (Rop)
« kdy: 27. 09. 2010, 08:10:51 »

Jo a mimochodem ... v malém techničáku automobilu je nejvyšší přípusná hmotnost bržděného a nebržděného přívěsu a nejvyšší hmotnost soupravy. Žádné z těchto čísel nesmí být převýšeno ... tak to je jediný omezující faktor ...
Poslal: Pavel Říha (Rop)
« kdy: 27. 09. 2010, 08:04:16 »

Jezevec ... ty si asi nečet můj původní příspěvek ... ten jsem citoval ze zákona z aktuálního znění ...
B = souprava do 3.500 kg
B+E = vozidlo do 3.500 kg + vozík (jakkoliv těžký - ale ono člověka dřív omezí tažné zařízení - upozorňuji, že v žádném případě není možné mít vozík s vyšší hmotností než dovoluje tažné zařízení)

C+E je na vleky které přesahují 750 kg (neboť C je i na vleky do 750 kg)

Co kdybysis už sakra votevřel ten zákon ... našel si § 81 a nevykládal tu podruhý blbosti  >:(
Poslal: jezevec
« kdy: 27. 09. 2010, 00:14:35 »

Ještě dodatek: na co že je BE: pro běžného uživatele v podstatě pouze na karavany. Máte dvoutunové auto, a za nim táhnete karavanek o hmotnosti do 1,5 tuny, bez dalšího nákladu. Celková hmotnost soupravy se vleze do 3,5t, připojené zařízení přesahuje 750kg. Řidičák BE. Dvoutunový plaťák s naloženou oktávkou můžete na BE zapřáhnout tak za wv polo.
Poslal: jezevec
« kdy: 27. 09. 2010, 00:06:11 »

tohle je ale dva roky starý text a mezitím se zákony změnily i několikrát.

každopádně platí základní axiomatické rovnice:

1) hmotnost soupravy do 3500kg = B
hmotnost soupravy nad 3500 = C, profesák, tachograf, mýto
stačí si přečíst co máte v kapse napsané v řidičáku.

2) pojem souprava = hmotnost vozidla, hmotnost přívěsu, a maximální užitná nosnost přívěsu.
pozor součet platí i když přívěs jede prázdný.

3) doložka E (= BE, CE) je potřeba na vleky jejichž nosnost přesahuje 750kg.
ano naleznete spousty dvounápravových vleků a autoplaťáků, které zcela zjevně mají nosnost 2-3 tuny, ale jsou zpětně rehomologované na 749 kg. ano lze to, ale policajti to fakt milují, a přinejmenším vás každá hlídka staví.   

4) ze součinu výše uvedených variant vyplývá, že tahat za autem plaťák vždy vyžaduje BE, pokud nemáte plaťák přetypovaný na nižší nosnost - na papíry BE lze tahat auta pouze pokud máte zapřažené nějaké malinkaté autíčko, a nebo pokud taková autíčka nakládáte.
ostatní varianty jsou na hranici sousedské výpomoci a ilegálního připodnikávání.
Poslal: Pavel Říha (Rop)
« kdy: 26. 09. 2010, 22:33:06 »

Poslal: Jindra
« kdy: 26. 09. 2010, 21:56:14 »

aha, omluvám se,já jsem se špatně vyjádřil ze začátku,- do3,5t S CELOU SOUPRAVOU se vlastně nevejdu,ale zas se jedná o to jak to je s tim tachografem,atd. protože řidičákBE mam určitě v pořádku a vím že letos udělali změnu pro dálniční známky, že dřív známka do3,5t platila pro celkovou váhu soupravy do3,5t a letos to právě kvuli tomu změnili,že známka do3,5t platí pro všechny tažné vozidla soupravy do3,5t(SOUPRVA může být víc) a změnili to právě kvuli tomu aby nemuselo mít skoro každé os.vozidlo s plaťákem tachograf,atd.
Takže tachograf,profesák.. by měl být povinný u každého TAŽNÉHO vozidla soupravy nad 3,5t nikoliv CELÉ SOUPRAVY  -takhle si to aspoň já myslím.
teď už je to pěkně zamotané, omlouval jsem se zbytečně- já to tak v prvnim příspěvku psal  ,,pro odtah vozidel do3,5t ( to co by jsem tahal by bylo do3,5t)
ale šlo mi o to:
když vezu ,,zadarmo´´ na plaťáku auto a hmotnost tažného vozidla je do3,5t- tak tachograf,profesák,.. nepotřebuju
ale když to budu mít jako živnost, jestli se to nezmění,jestli bude stačit jen ŽL za1000kč a nějaká ta koncese ( co jsem se různě dočetl) za2000kč a nebudu už potřebovat nic jiného.
Poslal: Jindra
« kdy: 26. 09. 2010, 20:10:43 »

aha, omluvám se,já jsem se špatně vyjádřil ze začátku,- do3,5t S CELOU SOUPRAVOU se vlastně nevejdu,ale zas se jedná o to jak to je s tim tachografem,atd. protože řidičákBE mam určitě v pořádku a vím že letos udělali změnu pro dálniční známky, že dřív známka do3,5t platila pro celkovou váhu soupravy do3,5t a letos to právě kvuli tomu změnili,že známka do3,5t platí pro všechny tažné vozidla soupravy do3,5t(SOUPRVA může být víc) a změnili to právě kvuli tomu aby nemuselo mít skoro každé os.vozidlo s plaťákem tachograf,atd.
Takže tachograf,profesák.. by měl být povinný u každého TAŽNÉHO vozidla soupravy nad 3,5t nikoliv CELÉ SOUPRAVY  -takhle si to aspoň já myslím.
Poslal: Jindra
« kdy: 26. 09. 2010, 19:56:38 »

No nejlepší je kouknout se do zákona, především pak do § 81 ...

B = souprava do 3.500 kg
B+E = vozidlo do 3.500 kg + vozík (jakkoliv těžký - ale ono člověka dřív omezí tažné zařízení - upozorňuji, že v žádném případě není možné mít vozík s vyšší hmotností než dovoluje tažné zařízení)

ale to je ono.
Takže: tažné mám na2,1t, plaťák na2t-váží 520kg,tzn. můžu na něm vézt vozidlo do max.okamžité hmotnosti 1480kg(celková může být vyšší-což se vejde dost aut).
tzn. auto mám provozní hm.1830kg+plaťák520kg+auto na něm1480kq = okamžitá hm.1830kq- na tohle můžu mít pořádBE (ještě teda nesmim překročit celkovou hm.soupravy,to mam u mýho auta asi přes4,5t)
Je fakt,že bych nemohl vozit (nebo nesměl potkat kontrolu :D) auta větší než třeba oktávka,atd.takže bych to měl dost omezené.
Poslal: Pavel Říha (Rop)
« kdy: 26. 09. 2010, 17:52:38 »

No nejlepší je kouknout se do zákona, především pak do § 81 ...

B = souprava do 3.500 kg
B+E = vozidlo do 3.500 kg + vozík (jakkoliv těžký - ale ono člověka dřív omezí tažné zařízení - upozorňuji, že v žádném případě není možné mít vozík s vyšší hmotností než dovoluje tažné zařízení)
Poslal: Jindra
« kdy: 26. 09. 2010, 15:44:39 »

právě jak jste psal o tom řidičákuCE- je hromada lidí, jedny tvrdí to a jedny něco jiného. Já mám právě BE-když už jsem dělal autoškolu-plno lidí,i z dorpavního,atd.mi tvrdili,že BE znamené pro řízení ,,motorového vozidla do3,5t", ale s přípojným vozidlem samozřejmě celková hmotnost může přesáhnout3,5t (to by vlastně pak i celá skupinaBE byla skoro k ničemu,jen tak ty trabanty jak píšete :D), našel jsem o tom i vysvětlení na netu-nějaká novela2006...ale někdo zase právě tvrdí jako vy,že ,,celá souprava nad3,5t" už musí býtCE.
Kdyžtak mě chaťte za slovo,zajímalo by mě jak tohle vlastně je, můžu vám kdyžtak poslat celé to vysvětlení na email,tak jak to tam je...
Poslal: jezevec
« kdy: 25. 09. 2010, 22:35:15 »

chtělo by to ještě nějakou dobu studovat.
stačí aby teoretická hmotnost soupravy přesáhla 3,5t a už jedete jako náklaďák. takže tachograf, profesák, mýto premid, řidičák CE. auto, které utáhne plaťák, bude samo o sobě mít těsně pod 2 tuny, plaťák váží 400-500kg. co chcete tahat za auta, aby se vám naložená souprava vešla do 3500kg? trabanty? velorexy? plaťák budete muset přetypovat, aby jakoby neměl větší nosnost než tunu - u policajtů hrozně nenápadný. stejně pak těžší auto než 1000kg nenaložíte a tech moc neni.
takže pro začátek bych si asi vyřídil živnosťák na nákup a prodej, a auta vozil "zdarma", a koncesní listinu řešil až bude na nové auto. nezapomeňte na řidičák BE.
Poslal: Jindra
« kdy: 25. 09. 2010, 14:34:30 »

Chtěl bych si udělat živnost na odtah vozidel do 3,5t ( mám jen os.auto a přívěs,umožňující přepravu auta max.do1480kg,takže zřejmě omezení stejně i nižší než 3,5t-ale to se asi zřejmě stejně dál nerozlišuje,takže prostě asi do3,5t). Už jsem se někde dočetl že budu potřebovat koncesní list-někde bylo psáno že mi to vyřídí na ŽU, někde zas že na dopravce. Prosím o info, kam přesně a v jakém postutpu zajít a co si vyřídit.
Budu potřebovat i profesní průkaz? Budu povinen mít v autě tachograf?
Dále k tomu bych si chtěl ještě udělat - nákup prodej, bylo by to možné?
Děkuji.
Platby GoPay

reklama