reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.


Témata - Pavel Říha (Rop)

Stran: [1]
1
Pro začínající podnikatele / Jak změnit nastavení profilu?
« kdy: 22. 03. 2012, 12:49:58 »
Kde změním nastavení svého profilu na tomto fóru? Myslím tí změnu avataru, podpisu atd.

Díky

2
Daně a účetnictví / Elektronická podání přehledu ČSSZ
« kdy: 13. 03. 2011, 21:36:30 »
Vážení,

mimo jiné jsem i OSVČ a mám elektronický podpis, daňovou informační schránku a datovou schránku.

Moje otázka zní jak mohu podat daňové přiznání a přehledy?

Daňové přiznání - http://eds.mfcr.cz - naprosto osvědčený způsob, ještě vím, že se dá podat přes datovou schránku.

Přehled pro VZP - v loňském roce byla možnost nějakého formuláře přímo na stránkách VZP, letos jsem našel pouze epodatelnu: http://www.vzp.cz/e-komunikace/e-podatelna ... nikde není zmínka o datové schránce. Tak to snad taky mailem vyřeším.

Ale co z tou sociálkou? To tam opravdu budu muset letos opět dojít osobně nebo poslat papírovou poštou?

Díky za odpověď :-)

3
Právo a zákony / Podnikatel - místo počátku pracovní cesty
« kdy: 10. 02. 2011, 18:18:41 »
Podnikatel bydlí a vykonává podnikatelskou činnost mimo svůj trvalý pobyt (místo podnikání). Pro účely cestovních náhrad zřejmě nelze toto místo považovat za místo počátku pracovní cesty, že? Za to lze považovat pouze místo podnikání, že?

Děkuji za odpověď.

4
Daně a účetnictví / Daňové odpisy při fúzi
« kdy: 09. 02. 2011, 13:03:59 »
Vážený pane Molíne,

rád bych se zeptal na možnost uplatnění daňových odpisů při fúzích.

Společnost A fúzuje se společnostmi B, C a D s rozhodným dnem fúze 1. 1. 2009. Fúze byla do obchodního rejstříku zapsána 1. 1. 2010.

Dále společnost A fúzuje se společností E s rozhodným dnem fúze 1. 7. 2010. Fúze byla zapsána do obchodního rejstříku 19. 11. 2010.

Od 1. 1. 2009 má tedy společnost A dvě účetní období - první v délce 18 měsíců, druhé v délce 6 měsíců.

V jaké výši si společnost A může uplatnit daňové odpisy.

Mám dvě teorie:
1. Za obě dvě období si může uplatnit vždy odpis ve výši 1/2 ročního odpisu. Za první období dle § 26 odst. 7 písm. a) bodu 3 zákona o daních z příjmů, za druhé dle § 26 odst. 7 písm. d) zákona o daních z příjmů.
2. Za první období si může uplatnit odpis ve výši ročního odpisu dle § 26 odst. 6 zákona o daních z příjmů (neboť se jedná o zdaňovací období, které je rovno účetnímu období delšímu než 12 měsíců dle § 17a bod d) zákona o daních z příjmů) a za druhé období si může uplatnit 1/2 ročního odpisu dle § 26 odst. 7 písm d) zákona o daních z příjmů.

Jaký je Váš názor na tuto situaci?

Předem děkuji.

5
Daně a účetnictví / Vzor plné moci dle daňového řádu
« kdy: 01. 01. 2011, 10:57:08 »
Vážení,

vzhledem k tomu, že ode dneška je možné, aby jedna osoba zastupovala více daňových subjektů a nemusí to být daňový poradce (čímž mě napadá, že 90 % daňových poradců dělalo tu trapnou zkoušku právě kvůli tomuto), tak bych Vás chtěl poprosit o nějaký ten vzor plné moci k zastupování dle § 27 daňového řádu.

Předem díky.

6
Daně a účetnictví / Náhrada soudních výdajů a DPH
« kdy: 14. 12. 2010, 18:07:36 »
Společnost A žaluje společnost B o zaplacení pohledávky s úrokem z prodlení.

Soud návrh zamítne.

V tomto rozhodnutí soud určí, že společnost A má zaplatit společnosti B náhradu zástupci žalovaného ve výši 95.000 Kč na nákladech řízení a 5.000 Kč na hotových výdajích, přičemž k oběma částkám náleží DPH 20 %.

V odůvodnění je toto: "... přičemž ke všem náhradám náleží 20 % DPH, neboť zástupce žalovaného doložil, že je plátcem daně."

Společnost B platila průběžně svému zástupci odměny, které účtovala do nákladů a uplatňovala si nárok na odpočet DPH.

Náhrada nakonec tedy přistála na bankovním účtu společnosti B ve výši 120.000 Kč.

A co teď? Má společnost B povinnost odvést z 120.000 Kč DPH?

Pokud ne tak de facto:
Zástupce společnosti B fakturoval 100.000 + 20.000 DPH tj. odvedl státu 20.000 Kč a dostal zaplaceno 120.000 Kč.
Společnost B má v nákladech 100.000 Kč uplatila si odpočet 20.000 Kč a zaplatila 120.000 Kč.
Následně společnost B má ve výnosech 120.000 Kč.

Tj. zástupce za svou práci vydělal 100.000 Kč.
Stát má z celé transakce na DPH nulu.
Společnost B vydělala 20.000 Kč.
A to jen díky tomu, že soud nemá ponětí nic o DPH?

7
Vážení,

jak se postupuje v případě, že zaměstnanec nastoupí ráno do práce a z práce jde k lékaři, který ho uzná práce neschopným již od toho dne? V práci odpracoval několik pracovních hodin, které si zaevidoval.

Předem díky za odpověď.

Stran: [1]
Platby GoPay

reklama