Poradna Podnikatel.cz

BYZNYS FÓRUM => Elektronická evidence tržeb => Téma založeno: Poira 27. 04. 2017, 13:59:00

Název: Porucha EET při kontrolním nakupu
Přispěvatel: Poira 27. 04. 2017, 13:59:00
 Při nákupu zboží v prodejně ne fungovala aplikace, nebo internet.Prodavacka dala paragon a rekla že nemůže se pripojit momentálně na EET ,že vytiskne účtenku pozdě.Musi restartovat zařízení.Zakaznice odešly, po 20 minutách restartování všech zařízení platba byla odeslána na EET.Zakaznice se vrátily, jim byla odevzdána účtenka.Potom dámy se odtajily, a napsaly protokol - byl to kontrolní nákup.Financni úřad zahájil správně řízení o pokutě.Pri tom že tržby byla zaevidována po uplynutí 20 minut.( Podle zákona je na to 48 hodin) Je to správné?Jak můžu prokázat poruchu, kontrolery na to ani se ne podívaly.Mam sanse se hájit?Poskytovatel internetu, a poskytovatel aplikace po uplynutí 26 dnů, a tak krátkou poruchu potvrdit ne může.Co mám dělat?
Název: Re:Porucha EET při kontrolním nakupu
Přispěvatel: M.M. 27. 04. 2017, 23:21:04
Dobrý den,


tyto situace řeší pokyn : http://www.etrzby.cz/assets/cs/prilohy/situace-pri-evidovani-trzeb.pdf


měl jste vydat účtenku bez FIK, pokud došlo k selhání spojení, po obnově, znovu odeslat tržbu k zaevidování
Název: Re:Porucha EET při kontrolním nakupu
Přispěvatel: Poira 28. 04. 2017, 13:29:56
Děkuji za odkaz, ale jak můžu vytisknut účtenku, jak ne jde aplikace, kvůli nějakým technickým poruchám.Prave po 15 -20 minut resttartovani odeslano na EET tu tržbu. A po 2 hodinách se vrátily zákaznice a odtaily že  byl to kontrolní nákup. To
a tržby už byla dávno zaevidována na EET.
Název: Re:Porucha EET při kontrolním nakupu
Přispěvatel: M.M 28. 04. 2017, 15:59:59
Dobrý den,


těžko se mohu vyjadřovat, pokud nejde spojení je jasné že nemáte online potvrzení ze strany FÚ, to však nebrání tomu vystavit účtenku bez ( FIK ) to je právě onen ověřovací kód z FÚ, tedy vyjet jí z kasy v režimu off-line. Poté máte 48 h. na do zaevidování přes FS s kódem FIK.


Viz pokyn GFŘ ( Výpadek připojení k internetu do 48 hodin  ) : Probíhá vystavení a předání účtenky (vytištěné nebo elektronické). Účtenka obsahuje PKP (344 znaků) a BKP (44 znaků). Tedy tuto účtenku vyjede EET kasa v off-line režimu i bez připojení k internetu.


Pokud jste jim vyjel off line účtenku a poté ( po obnově připojení internetu )  zaevidoval na FS s kódem FIK, není žádný důvod pro správní řízení. 


Pokud vám vůbec nešla EET kasa, tak vystavíte doklad ( účtenku pro zákazníka ručně v papírové podobě - bez kódů jen s pořadovým číslem  papírového paragonu) a následně postupujete : Nefunkční pokladna - Bezodkladně po odstranění příčiny je třeba zaevidovat přijaté tržby, které nebylo možné evidovat "on-line", a to každou přijatou tržbu zvlášť. V odůvodněných případech je možné dodatečně zaevidovat přijaté tržby jednou datovou zprávou, obsahující součet tržeb. Může se jednat např. o situaci, kdy je přijatých tržeb velké množství a nebylo možné zaznamenat každou tržbu zvlášť.


Takže pokud jste vystavil účtenku ručně s informací o poruše pokladního zařízení a následně ( po opravě ) jste tržbu zaevidoval na FS s kódem FIK, opět nevidím žádný důvod pro zahájení správního řízení.


Těžko vám napíšu něco více, pokud jste postupoval správně, braňte se už v průběhu správního řízení, případně se odvolejte, poučení jak postupovat a o možnostech odvolání či opravných prostředků bude součástí toho řízení.



Název: Re:Porucha EET při kontrolním nakupu
Přispěvatel: Poira 29. 04. 2017, 00:20:00
Děkuji za odpověď, právě že postup byl jak to popisujete i paragon byl napsán, a teď musím stejně se hájit a odvolávat.
Je to už u právníka.
Název: Re:Porucha EET při kontrolním nakupu
Přispěvatel: M.M. 01. 05. 2017, 17:56:43
Dobrý den,

pak jistě se musíte bránít, bylo li vše v pořádku, nelze tolerovat šikanózní účelové jednání.
Název: Re:Porucha EET při kontrolním nakupu
Přispěvatel: Petr P. 27. 09. 2018, 21:17:02
Dobry den,

chtel bych se zeptat, jak dopadlo Vase spravni rizeni? Nebo popripadne, jak to mezi Vami a finacni spravou dopadlo?
Nachazim se take v podobne situaci, kdy jsem odeslal platbu a vytiskl uctenku cca 7 minut potom, co kontrolor zaplatil za veceri.
Nevydal jsem mu vsak zadnou uctenku, protoze se v tu chvili sekl pocitac a musel jsem ho vypojit ze zasuvky a manualne restartovat.
Vim, ze uctenka a platba museji byt evidovany v momentu, kdy zakaznik za ni zaplati.

Budu moc rad za jakoukoliv odpoved! Chtel bych vedet, zda je mozne se branit nebo jak postupovat, jelikoz si nemyslim, ze jsem umyslne porusil zakon.