reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.


Odpověď

Upozornění: do tohoto tématu bylo naposledy přispěno před 30 dny.
Zvažte prosím založení nového tématu.
Jméno:
E-mail:
Předmět:
Ikona zprávy:

Ověření:
Co je šeptem, to je...:

Zkratky: stiskněte shift+alt+s pro odeslání nebo shift+alt+p pro prohlédnutí


Shrnutí tématu

Poslal: M.M.
« kdy: 02. 01. 2018, 00:11:43 »

Dobrý den,
ano, pokud to máte jako podnikatel - podnikatel, stanoveno ve vzáj. smluvních podmínkách. Jaké ?, takové, které si sjednáte ( jde o tzv. smluvní pokuty, úroky z prodlení a penále ), jeho výše, by však neměla být jednostranně přemrštěná ( lichva - ale hranici určuje případně až soud, asi 10000% neprojde - na to již rozsudky jsou ).


Pokud nic ujednáno nemáte, nemůžete nic požadovat, ale můžete jim účtovat případné prokázané náklady za vymáhání. V obchodním styku je zvyklostí, poslat min. 2 upomínky, a poté předžalobní výzvu ( poslední pokus o smír ),pak to můžete žalovat ( pokud se to vyplatí ) 
Poslal: Zdeněk
« kdy: 29. 12. 2017, 16:23:20 »

Firma mi poslala dobropis se splatností xx.xx. Dnes je to 3týdny po splatnosti,stále nic.Je možno požadovat penále za zpoždění? Popř. jaké?.
děkuji
ZV
Platby GoPay

reklama