reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 48 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Nevyzvednutá zásilka firmou  (Přečteno 8983 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Martin

  • Host
Nevyzvednutá zásilka firmou
« kdy: 10. 04. 2014, 19:23:59 »
Mám dotaz ohledně nepřebrané zásilky jinou firmou.Firma si od nás objednala zboží,uhradila ho předem fakturou ,kde je uvedeno ,že zboží až do uhrazení je majetkem dodavatele.Jakmile byla faktura uhrazena ,tak jsme zboží na firmu zaslali přes DHL  ,tam jí ale odmítli převzít s tím,že je zboží poškozeno.(lehce poškrábaný obal zboží).my jsme se ihned s firmou spojili a nabídli jim ,že jim zboží ihned dopravíme naším zaměstnancem (jiný kus) a ten poškrábaný se nám vrátí.To ale firma odmítla a trvá na to,že chtějí vrátit peníze i s poštovným.mají na to tedy právo či nikoliv?děkuji

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline FABIAN & PARTNERS

  • Moderator
  • *****
  • Příspěvků: 124
    • Zobrazit profil
    • FABIAN & PARTNERS
Re:Nevyzvednutá zásilka firmou
« Odpověď #1 kdy: 19. 04. 2014, 12:53:58 »
Váš dotaz nelze zcela zodpovědět bez znalosti kupní smlouvy nebo obchodních podmínek, na základě kterých byla kupní smlouva uzavřena, jelikož z nich např. může vyplývat, že si strany ujednaly, že od kupní smlouvy lze v případě poškození zboží při přepravě odstoupit apod. Obecně však má kupující právo odstoupit od smlouvy v případě, že vadné plnění je podstatným porušením smlouvy. Je-li vadné plnění pouze nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, nebo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Právo od smlouvy odstoupit by měl kupující u nepodstatného porušení smlouvy v případě, že by prodávající vadu neodstranil včas, nebo odmítal vadu odstranit. Pokud byl ve Vašem případě pouze lehce poškrábán obal, jedná se téměř jistě o nepodstatné porušení smlouvy. Pokud by kupující tvrdil opak, musel by to dokázat. Dále není jasné, zda k poškození obalu došlo až po předání zboží k přepravě, či nikoliv. V případě, že zboží (obal) bylo poškozeno ještě před předáním k přepravě, platí výše zmíněné o odpovědnosti za vady. Pokud ale došlo k poškození až v důsledku přepravy, je na kupujícím, aby si uplatnil práva z přepravní smlouvy u přepravce, jelikož nebezpečí škody na věci na kupujícího přešlo již předáním věci k přepravě.
FABIAN & PARTNERS, advokátní kancelář
Brno, Marešova 304/12, PSČ 602 00
Praha 1, Revoluční 8, budova B1, 2. patro, PSČ 110 00
ID datové schránky: 4s7unxn

www.fabianpartners.cz
www.pohledavkyonline.cz
www.spravaspolecnosti.cz



 

Platby GoPay

reklama