reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 48 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Reklamace  (Přečteno 9788 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

kijonkapetr

  • Host
Reklamace
« kdy: 26. 01. 2014, 11:25:36 »
Dobrý den,

Můj dotaz a problém se týká:

Jsem fyzická osoba, kdy jako běžný zákazník jsem si našel autorizovanou firmu zabývající se pokrývačskými pracemi tzn. instalací střešní krytiny. Vybral jsem si proto autorizovanou firmu . Této firmě jsme sdělil, že chci výhradně střešní krytinu od JISTÉ firmy , neboť na jedné z výstav mi bylo manažerem firmy  sděleno, že jejich střešní krytina je nejlepší na trhu a že na střešní krytinu dávají garanci 15 let. V roce 2004  prostřednictvím OSLOVENÉ firmy jsem zakoupil u doporučené společnosi  v Ostravě střešní krytinu. Střešní krytinu jsem byl zakoupit přímo s majitelem pokrývačské firmy . Vybral jsem si krytinu, pokrývačská firma složila zálohu a krytina se objednala na firmu, která mi ji instalovala.
V roce 2004 mi firma krytinu nainstalovala a předala veškeré dokumenty tz. fakturu o celkovém nákupu zboží - střešní krytiny a fakturu o odborné montáži.
Bohužel v roce 2013 nastal problém a to, že povrchová úprava střešní krytiny se začala loupat. Proto jsem se snažil kontaktovat firmu  která mi střešní krytinu montovala. Bohužel jsem zjistil, že  v roce 2011 zanikla, jelikož majitel firmy dosáhl důchodového věku a firma zanikla. Vzhledem k tomu, že jsem byl s majitelem firmy zboží zakoupit a mám fakturu o zakoupení zboží (sice vypsanou na již neexistující firmu) jsem se rozhodl střešní krytinu u společnosti, u které jsem krytinu kupoval, reklamovat sám.
Bohužel se mi dostalo odpovědi, že si mám střešní krytinu reklamovat u firmy, která mi ji montovala, s tím, že společnosti prodávající krytiny se mnou nemá žádný právní vztah....

Proto jsem teď bezradný, jelikož firma, která mi střešní krytinu montovala zanikla a i přesto, že mám doklad o koupi střešní krytiny, se mnou prodejce střešní krytiny odmítá komunikovat.

Dále se chci dotázat i na to, zda-li potřebuji k reklamaci záruční list, který mi však nebyl dodán, kdy při prodeji zboží mi bylo prodejce sděleno, že záruční list se nedodává, kdy mi postačí pouze faktura o zaplacení.

Rovněž se chci dotázat, zda-li jsem oprávněnou osobou já zboží reklamovat, kdy firma, která mi montáž provedla již v roce 2011 zanikla.

To je můj dotaz.

Mnohokráte děkuji za odpověď. S pozdravem, Mgr. Petr Kijonka.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline FABIAN & PARTNERS

  • Moderator
  • *****
  • Příspěvků: 124
    • Zobrazit profil
    • FABIAN & PARTNERS
Re:Reklamace
« Odpověď #1 kdy: 30. 01. 2014, 10:55:42 »
 Vážený pane magistře,
 
Vámi nastíněný případ je v praxi poměrně složitý. Občanský zákoník sice umožňuje například prodloužit záruční dobu či rozšířit okruh práv kupujícího, avšak není dovoleno převádět práva ze záruky na třetí osoby. Takové ustanovení by v záručním listě či kupní smlouvě bylo neplatné. Jedinou možností jak převést právo z odpovědnosti za vady nebo záruku koupené věci na třetí osobu je postoupení pohledávky takovéto osobě., to však až poté, kdy původní kupující „reklamoval“ věc u prodávajícího. Na postupníka tak v případě postoupení pohledávky ještě před vyřízením „reklamace“ přecházejí práva z odpovědnosti za vady koupené věci. Jediným, kdo má ve Vašem případě právo věc „reklamovat“,  je tak společnost, která zboží u prodávajícího koupila. Jelikož tato společnost zanikla bez právního nástupce a byla vymazána z obchodního rejstříku, nemáte tedy fakticky kdo zboží u původního prodávajícího „reklamovat“.
Obecně řečeno, osoba, které původní kupující věc za trvání záruční doby prodal, může vady věci „reklamovat“ pouze u původního kupujícího, ale již nikoliv u osoby, u které si původní kupující věc dříve koupil, tedy u prvního prodávajícího.
Pokud byste si zboží koupil u prodávajícího přímo Vy a jiná společnost by zboží pouze „montovala“, byl byste oprávněný vady zboží reklamovat.
 
FABIAN & PARTNERS, advokátní kancelář
Brno, Marešova 304/12, PSČ 602 00
Praha 1, Revoluční 8, budova B1, 2. patro, PSČ 110 00
ID datové schránky: 4s7unxn

www.fabianpartners.cz
www.pohledavkyonline.cz
www.spravaspolecnosti.cz



 

Platby GoPay

reklama