reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Oprava zboží prodaného do USA  (Přečteno 3746 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Hynek Kalista Kredum

  • Host
Oprava zboží prodaného do USA
« kdy: 03. 05. 2013, 08:04:09 »
Dobrý den
Začali jsme vyvážet naše zboží, tj ocelové šperky i do zámoří - převážně USA. Občas se stane, že je potřeba prsten velikostně upravit.  Zde ale nastává neskutečný a pro nás těžko řešitelný a pochopitelný problém, jak zboží dostat zpět do k nám k úpravě. Máme 5 možnosti.


1) zboží nám zpět přiveze náš dopravce, což stojí cca 800Kč. Musíme k tomu vystavit potřebné dokumenty, kde je kladen důraz na zboží v zásilce. Pokud má nějakou hodnotu (nad 20usd) JE NÁM VYMĚŘENO CLO.


2) zákazník nechce platit vysoké dopravné a tak jej pošle obyčejnou poštou, kde balíček pojistí na danou sumu. Zde ale nastává problém. Celníci balík pozastaví, musíme k němu dodat dokumenty co je obsahem, veškerou naší komunikaci se zákazníkem atd. Konkrétně když se vracel prsten za 400USD: bylo nám je vyměřeno clo 400Kč, poplatek soukromé firmě Kama s.r.o. cca 600Kč za celní deklaraci, 200Kč české poště za dopravu. Dalších 150Kč České poště za prodloužení doby uložení.


3) dojet si osobně do Prahy a zboží si proclít sami (odpadá poplatek Kama s.r.o.) ale člověk stráví celý den cestou do Prahy, dohadováním, se s úředníky atd... I zde nás případně nemine CLO


4) zákazník pošle zboží obyčejnou zásilkou bez pojištění. To je rizikové, ale i tak to občas někdo "riskne". Zboží je opět zastaveno celnicí. Opakuje se kolotoč dokazovaní obsahu. Zde je problém, že může obsahovat zboží dražší vracíme se k bodu 2)


5) zaslání zboží na soukromou adresu... to také moc nefunguje. Buď to musí poslat nepojištěně, což je riziko. Když to pojistí, je to automaticky brané jako že jsem si něco v zahraničí koupil a doplácím CLO a DPH.


Tomuto systému prostě nerozumím.
Je nějaká legální možnost jak naše výrobky, které nám zákazník pošle zpět na opravu, úpravu, či jako vzorek pro úpravu velikosti prstenu, který mu zase vrátíme, jednoduše dostat na 1 den zpět do firmy? Zde jej upravíme a obratem zase posíláme zpět.



Tento problém jsem částečně diskutoval při natáčení VIDEOBIZ s p. Hovorkou


Děkuji za radu Hynek Kalista

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline FABIAN & PARTNERS

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 124
    • Zobrazit profil
    • FABIAN & PARTNERS
Re:Oprava zboží prodaného do USA
« Odpověď #1 kdy: 15. 05. 2013, 16:22:24 »
Dobrý den,problematika vývozu a dovozu zboží mezi územím Evropské unie a územím třetích zemí, je v současné době upravována Nařízením Rady č. 2913/92 ze dne 12. října 1992, kterým byl vydán celní kodex Společenství. Tento kodex upravuje několik možností osvobození od cla, nicméně veškeré z nich jsou založeny na předpokladu, že zboží nepochází ze zemí Evropské unie, což ve Vašem případě není splněno, pakliže zboží pochází z ČR. Relevantní pro Váš případ se tak jeví pouze článek 185 Nařízení, který zakotvuje možnost podat žádost o osvobození od cla, pakliže bylo zboží po vývozu z celního území Evropské unie vráceno na toto území. Nicméně toto nařízení již nestanoví konkrétní podmínky, za kterých bude této žádosti vyhověno a záleží tak na posouzení celního úřadu.Další možností jak dosáhnout vrácení cla je rovněž podání žádosti o vrácení cla dle článku 239 Nařízení, dle kterého lze dovozní clo vrátit nebo prominout v případech, které budou vymezeny postupem projednávání ve výboru (zvláštní orgán zřízený Nařízením) a které vyplývají z okolností, jež nelze přičítat podvodnému jednání nebo hrubé nedbalosti zúčastněné osoby. Případy, kdy lze toto ustanovení použít, a příslušná procesní pravidla se vymezí postupem projednávání ve výboru a zároveň platí, že vrácení či prominutí cla může podléhat zvláštním podmínkám. Musí být rovněž splněna podmínka, že žádost o vrácení či prominutí cla byla podána příslušnému celnímu úřadu do 12 měsíců ode dne, kdy byla dlužníkovi sdělena částka cla. Vzhledem ke skutečnosti, že Nařízení nezakotvuje konkrétní podmínky, za kterých bude těmto žádostem vyhověno, nelze Vám zaručit úspěch v této věci, nicméně jste oprávněn tyto žádosti celnímu úřadu zaslat.Pakliže nebudete spokojen s rozhodnutím celního úřadu, poskytuje Vám Nařízení také možnost podání opravného prostředku přímo u celního úřadu.
FABIAN & PARTNERS, advokátní kancelář
Brno, Marešova 304/12, PSČ 602 00
Praha 1, Revoluční 8, budova B1, 2. patro, PSČ 110 00
ID datové schránky: 4s7unxn

www.fabianpartners.cz
www.pohledavkyonline.cz
www.spravaspolecnosti.cz



 

Platby GoPay

reklama