reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Podmínky pro provozování odtahu vozidel  (Přečteno 26640 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Jindra

  • Host
Re: Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Odpověď #15 kdy: 28. 09. 2010, 12:27:57 »
Nrjhorší je, že to co si myslí (nebo myslel) uživatel Jezevec, si myslí asi plno lidí. Slyšel jsem od několika lidí, že je třeba chytli i v Německu a jak měli soupravu nad 3.5t že dostali pokutu,atd.. (přestože je to blbost-jak už bylo uvedeno ode mne nebo od p.Říhy). Nechápu proč, jestli to tak bylo někdy před xx lety, nebo prostě jestli si to někteří lidé špatně vykládají. Já právě pro to vozím u sebe vytištěný článek se zněním toho předpisu a pokud narazím na nějakou silniční kontrolu, kde narazím na nějakého blbce- tak mu to dám přečíst a prostě nebudu souhlasit pokud mi bude chtít dát nějakou pokutu,..horší by to bylo v tom Německu, zas tak dobře se domluvit neumim ;D , takže je člověk stejně odkázaný na to na koho narazí. Já jsem osobně s tímto teda při kontrole zatím nikdy žádný problém neměl.


Jinak co se týče toho ŽL, tak už asi vím co jsem potřeboval vědět, při té rozepři o vahách jsem se ani nevšiml toho odkazu od p.Říhy.
Takže si skočim na ŽÚ a vše by mělo být v pohodě. Takže díky za rady.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



jezevec

  • Host
Re: Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Odpověď #16 kdy: 28. 09. 2010, 13:17:56 »
potvrzuji že jsem tu pokutu v německu dostal taky, a v česku přispěl na sirotčí fond - takže úplně jistý si s tím nejsem a policajti zjevně taky ne, a (nejen kvuli tomu) koupil jsem si pak  menší auto.
navíc to porovnání sedmitunové soupravy, na kterou by mi prý měl stačit řidičák BE - například s poloviční avií-L, která má nosnost 3800 a tedy vyžaduje papíry C - uznáte že má logiku, že to logiku nemá.


Offline Pavel Říha (Rop)

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 444
    • Zobrazit profil
Re: Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Odpověď #17 kdy: 28. 09. 2010, 18:11:30 »
http://www.mdcr.cz/cs/Legislativa/Legislativa/Legislativa_CR_silnicni/

Zde je jak platné znění, tak přehled původního znění a novel

Redakční tip

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Jindra

  • Host
Re: Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Odpověď #18 kdy: 01. 10. 2010, 10:17:36 »
Takže byl jsem na živnost. úřadě, jsem zaevidován- volné živnosti mám to co jsem chtěl bez problému. Ale s tou autodoprvou to zase není tak jednoduché jak se zdá..
Jak je to s oprávněním skupin řidič. průkazů na ŽÚ nevěděli vůbec, odkázali mě na někoho na odboru dopravy-ty mě odkázali zase na někoho jiného a tomu jsem se několik dní zatim nedovolal, takže jsem byl netrpělivý a píšu sem. Prostě jednosuše:
jak jsme tu již probírali u skupin řidičs.oprávnění se to bere podle tažného vozidla-do3,5t=skup.BneboB+E,   u dálniční známky od letošního roku to samé- podle tažného vozidla=sk.BneboB+E,   ale NIKOLIV ohledně živnosti v autodopravě (tak mi to tedy bylo sděleno- a jak jsem již uvedl,nikdo mi to zatím nepotvrdil na100%). Když prý budu mít na živnost jen zaevidované samotné vozidlo (bez vozejku)-dám v příklad to moje: nejvyšší povol.hmotnost 2,5t+má zapsané tažné2,1t= součtem jsem přes3,5t a na to už musím mít prý živnost nákladní doprvava nad 3,5t. Včera jsem se o tom bavil s kamarádem co má odtahovku a ten taky tvrdil že je to blbost- že by mělo stačit do3,5t.
Název té živnosti zní:
Silniční motorová doprava nákladní (teď už je prý vždy automaticky mezinárodní) provozovaná vozidly o největší povolené hmotnosti do3,5t
- tam jde o to, co je myšleno pod pojmem ,,vozidly" jestli se jedná o soupravu nebo jen tažné vozidlo?


Offline Pavel Říha (Rop)

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 3 444
    • Zobrazit profil
Re: Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Odpověď #19 kdy: 01. 10. 2010, 16:24:59 »
Ve vyhlášce je napsáno "Tyto druhy dopravy se  dále  člení na  dopravu  provozovanou vozidly do 3,5  tuny  celkové  hmotnosti včetně  nebo provozovanou vozidly nad 3,5 tuny celkové  hmotnosti." ... takže bůh suď ...

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Jindra

  • Host
Re: Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Odpověď #20 kdy: 04. 10. 2010, 21:37:25 »
takže na odboru dopravy mi bylo nakonec sděleno toto:
že jinde v evropské unii (např.Německo)se to bere tak, že jakmile celková hm. SOUPRAVY překročí 3,5t - tak musí být C+E a u nás jsou prý malinko jiné zákony tady se to bere že jak překorčí 4,25t tak musí být C+E...
takže vlastně všechny ty paragrafy, co se tu psalo atd.je všechno asi k ničemu, stejně si to asi každý řeší po svém. já už fakt nevim.
To znamená, že když si za svůj Mercedes E (malý auto to neni, ale i 3leté dítě pozná že je to osobák..) připojim plaťák tak musim mít sk. C+E jako kdybych řídil ani nevím kolikatunový kamión s přívěsem. K čemu teda ta sk. B+E vlastně je?, před 4lety jsem si to malé Ečko přidělával a zdá se že zbytečně.


jezevec

  • Host
Re: Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Odpověď #21 kdy: 05. 10. 2010, 01:42:45 »
aneb strejda jezevec má vždycky pravdu.
nečumí tolik do knih, jako se střetává s realitou . . .


Jindra

  • Host
Re: Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Odpověď #22 kdy: 07. 10. 2010, 22:50:30 »
Tak jsem objevil diskusní fórum přímo skrz řidičské průkazy
odkaz:    http://ridicske-prukazy.info/diskuze/index.php
, zeptal jsem se tam-tam by to přece měli určitě s jistotou vědět,když už né jinde..
tam mi bylo odpovězeno že je to tak jak psal původně p. Říha, že sk.BE je právě od toho že jen tažné vozidlo musí být do3,5t, souprava může mít víc.TaKže tohle už je snad doufám uzavřeno, ohledně řidičského oprávnění..  :P   

Teď je další věc ohledně té, živnosti, tak jak jsem to pochopil, tak pokud budu vybírat peníze za ujeté km, nebo prostě budu se živit odtahem, tak to snad ani není podmíněno hmotností, ale prostě na to musí být VŽDY nákladní doprava NAD3,5t-tzn.tachograf,..takhle mi to alespoň tvrdila nějaká osoba na odboru dopravy (ale tvrdila mi zároveň blbost i s tim řidičskym oprávněnim takže je to zas otázka..),nebo jsem to alespoň takhle nějak pochopil. Kdyby jste někdo věděl, jak tohle přesně je, budu rád za jakoukoliv radu... Mě by se zdálo logičtější(právě zas podle toho názvu:nákladní provozovaná vozidly nad3,5t nebo pod3,5t), kdyby se to i v tomto případě bralo zas podle nejv. hmotn. tažného vozidla.


Řidič z povolání.

  • Host
Re:Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Odpověď #23 kdy: 26. 09. 2017, 11:42:42 »
Ahoj, uvedu to na pravou míru... Za prvé je nutno si uvědomit, s čím a za jakých okolností můžete vůbec jezdit.... § 80a
Skupiny vozidel
 
        (1)  Do skupiny
 
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
 
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
 
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
 
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
 
b) A1 jsou zařazeny
 
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
 
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,
 
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,
 
d) A jsou zařazeny
 
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
 
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW,
 
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží,
 
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,
 
g) C1 jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 7 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
i) D1 jsou zařazena motorová vozidla, jejichž délka nepřesahuje 8 metrů, určená pro přepravu více než 8, ale nejvýše 16 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
j) D jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni i) určená pro přepravu více než 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg,
 
l) C1+E jsou zařazeny jízdní soupravy, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 12 000 kg, složené
 
1. z vozidla uvedeného v písmeni g) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, nebo
 
2. z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 3 500 kg,
 
m) C+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni h) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
 
n) D1+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni i) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
 
o) D+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni j) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg.
 
        (2)  Do skupiny T jsou zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo....... Za druhé - je tedy lepší mít rovnou C+E,  kvůli hmotnostem soupravy i nákladu a připomínám, že Policie nevychází jen z údajů o Technické způsobilosti vozidla, ale i z odborných předpokladů a mohou jet s vámi na technickou i na váhu... Další věc je problematika tachografů a jízdních režimů. Tachograf musí mít například i vozidlo 2t s tažným zařízením, cejchovaného na 3t (celkem 5t souprava) i když není přívěs pripojen. V takovém případě je nutno vložit kartu a jezdi na režim OUT OF SCOPE v režimu vyhlášky 478/2000sb.,po připojení pak zase v režimu 561/2006 nebo AETR, podle státu, kde se aktuálně nacházíte (doporučuji opravdu důkladně nastudovat, jsou s tím obrovské problémy).  Dále tu máme aspekt samotného podnikání. Pro založení autodopravy musíte splňovat hned několik podmínek a to: Řidičské a profesní oprávnění (ŘP + Profesák), dále odbornou způsobilost Dopravců (zkoušky na Úřadě s rozšířenou působností -  skládá se z testu na počítači a následně z ústní zkoušky a otázky jsou spíše právního charakteru, ohledně podnikání, faktur a v neposlední řadě i plánování přeprav, rozdělení trasy i přestávek, výpočet nákladů a podobně...).  Když už máte i odbornou způsobilost dooravce, musíte doložit finanční způsobilost a dobrou pověst (nesmíte mít nejen dluhy a právní delikty, ale na první registrované vozidlo musíte mít na účtě rezervu tuším 15000 euro a na každé další 10000euro, aby jste doatali vůbec povolení s autem začít jezdit v předmětu podnikání a to se pravidelně kontoluje) jakmile si koupíte auto, dáte za něj plácnu 500000, musíte mít ještě 15tis eur navíc, k tomu zaplatit silniční daň každý rok, mýtné podle počtu náprav soupravy a stejně můžete začít jen se schváleno konceskou, ke které je třeba plnit tyto podmínky, protože jen na základě toho vám vystaví ŽL. A na mezinárodní dopravu vam dají koncesku až nejdříve po 3 letech podnikání ve vnitrostátní dopravě. Ale zpět k penězům... Auto dejme tomu 500tis + 15tis. EUR rezerva na účtě + 20tis. za silniční daň + nehorázná pojistka (u tahače to bylo kolem 280tis. za rok,  nevím kolik to bude třeba na offroada a ještě zvlášť přívěs) + potřebuješ ještě tak na 3 měsíce provozu,  než se ti budou platit faktury a hned jsi nejméně na miliónu... Jestli chceš ale odtah, budeš potřebovat i ŽL na technické činnosti v dopravě a budeš muset zajít na Úřad s rozšířenou působností a zažádat si o povolení na majáky a uvést důvod pro zapsání do TP. Ještě zpátky k těm tachografům, ten se musí pravidelně cejchovat (při každé výměně pneumatik a taky co 2roky pravidelně, každé 3 měsíce se z něj vytahují data a musí se zálohovat stejně, jako z karty každých 28 dní. Takový tachograf ti musí nejen prodat, ale i namontovat specializovaná firma, která ti vydá platný protokol o servise a seřízení  a opět na úřad a zapsat do TP... Majáky musí být samozřejmě taky cejchované (v současnosti na homologaci ECER10 a ECER65 a musí mít obě tyto homologace, jinak se nesmí používat v provozu na pozemních komunikacích. Taky doporučuji důkladně nastudovat zákon o jejich použití, za jakých okolností můžeš /nemůžeš, co to pro tebe znamená za výhody a jaký je postih za jejich zneužití (trest je stejný, jako u modrých). Je tu ještě spousta dalších věcí, ale to už bude lepší mne kontaktovat na mail. Podnikání v autodopravě je finančně dost výnosné, ale nákladné na začátek a určitě bych věděl i o lepší investici za ty peníze a ANO, VŠECHNY VÝŠE UVEDENÉ PODMÍNKY MUSÍŠ SPLNIT a kdyby ti třeba i průběhem podnikání došla ona finanční způsobilost, seberou ti koncesku a ztratíš tím pádem i ŽL na autodopravu.


Totál amatééér

  • Host
Re:Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Odpověď #24 kdy: 10. 12. 2018, 14:22:11 »
Dobrý den,
odvažuji si napsat, ale jsem totální amatér, jen potenciální zájemce o tuto práci.. Jak jsem to tu pročítal.. Po škole bych rád třeba jen pro přivýdělek občas něco přitáhl.. Chtěl jsem se zeptat.. Mám béčko, když si koupím odtahovku o celkové hmotnosti nepřevyšující 3,5 T. Tak by mi to mělo stačit že? + (koncesní listinu + Živ. opr., profesák atd.) .. Kdyby se dařilo a práce by byla a i by to bavilo, tak bych za odtahovku přikoupil plato, to už jsem pochopil že už musím si udělat C sk. ř. o.


Prosím jaké je třeba pojištění na odtahovku atd? .. Počítaje tedy do 3,5 t..


Berte mě prosím jako opravdu s rezervou.. Zatím amatér :) .. Díky ;)


 

Platby GoPay

reklama