reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Autorizace pracovní doby  (Přečteno 2752 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Jaromír Šída

  • Host
Autorizace pracovní doby
« kdy: 26. 04. 2012, 11:45:40 »
Dobrý den,
vedeme diskuzi jaká je autorizace pracovní doby denní a měsíční a mám dva dotazy.
Je nutné, aby svou denní přítomnost na pracovišti autorizoval zaměstnanec (např. v knize docházky), nebo ji musí potvrzovat vedoucí nebo není žádná legislativní povinnost a je na pravidlech organizace jak toto ošetří?
Je nutné autorizovat (stvrdit podpisem ) měsíční výzkaz evidence pracovní doby? Výkaz se dělá za celé oddělení a dnes ho autorizuje vedoucí oddělení. Je to postačující vůči kontrolním orgánům (FU, Úřadu práce, inspektorátu apod). Nebo musí požadovat i podpisy jednotlivých zaměstnanců? Jaká legislativa se k této problematice vztahuje?
Děkuji za pomoc.
Jaromír Šída

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline Dagmar Kučerová

  • redaktorka a odborný poradce
  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 1 554
    • Zobrazit profil
    • Podnikatel.cz
Re:Autorizace pracovní doby
« Odpověď #1 kdy: 26. 04. 2012, 15:42:15 »
Dobrý den,

způsob ani forma vedení evidence zaměstnavatelem legislativně stanoveny nejsou. Pouze v ustanovení § 96 zákoníku práce je stanovena povinnost zaměstnavatele vést u jednotlivých zaměstnanců evidenci odpracované pracovní doby, práce přesčas, další dohodnuté práce přesčas, noční práce, doby v době pracovní pohotovosti a pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel. Způsob vedení evidence tedy nechává zákonodárce čistě na zaměstnavateli, aby si tak uvedené určil a upravil v rámci interních předpisů. Můj názor potvrdil i František Pospíšil z advokátní kanceláře FABIAN & PARTNERS.

Je tedy vhodné promyslet, jakým způsobem a v jakých intervalech bude evidence docházky kontrolována a schvalována. Například zde může být uvedeno, že měsíční výkaz musí být vždy podepsán zaměstnancem a tento z důvodu kontroly schvaluje i jeho nadřízený. Podpisem oba dokladují, že údaje odpovídají skutečnosti. Uvedený postup může předejít případným sporům o pravdivost údajů, které slouží jako podklad k evidenci pracovní doby.

Dagmar Kučerová  ;)
Dagmar Kučerová
redaktorka a odborný poradce serveru Podnikatel.cz
www.dagmarkucerova.cz



 

Platby GoPay

reklama