reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Práce v zahraničí na český živnostenský list  (Přečteno 12568 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Pavel Chmelař

• Host
Dobrý den,
rád bych se informoval případně poprosil o nasměrování na další zdroje v následující situaci (oblast práce se zahraničím / v zahraničí).

Jsem student VŠ a OSVČ (vedlejší činnost, se zaměřením na programování aplikací) s trvalým pobytem v ČR. Plánuji odletět na rok do Austrálie a rád bych ve své práci pokračoval - tedy nadále vykonával činnost pro své české klienty. Zároveň bych ale rád rozšířil pole působnosti i na australský trh a zde již narážím na nejasnosti:

1) mohu studovat v zahraničí a zároveň pokračovat v práci na český živnostenský list? (tedy pracovat na dálku do ČR) Je potřeba to nějak nahlašovat?

2) obdobná otázka v opačném směru: tedy, lze pracovat pro australské firmy s českým živ.listem? A záleží, kde se fyzicky nacházím při výkonu té práce? (Pracuji totiž na PC, takže je mi jedno, jestli jsem v ČR nebo Austrálii. Otázka je, jestli na to tak nahlíží i úřady?:) Ideálně bych chtěl během svého pobytu v AU pracovat jak pro české klienty, tak pro místní (australské).

3) pakliže si vyřídím ABN (Australian Business Number)-živ.list na svoji činnost v Austrálii, jedná se o samostatnou činnost nebo to musím vykazovat následně i u nás v ČR? (především se mi jedná o daňové povinnosti, abych ty příjmy nedanil dvakrát)