reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Uctovani nehmotneho majetku - software - odpisy  (Přečteno 888 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Jana Kratochvílová

  • Host
Uctovani nehmotneho majetku - software - odpisy
« kdy: 11. 06. 2019, 02:29:20 »
Dobrý den, účtuji společnost, která si nechává vyvíjet na zakázku software externím dodavatelem. Prostřednictvím tohoto software plánuje společnost generovat zisk.
[/size]Základní verze software existovala v podobě webových stránek, které měly statický obsah (články apod.) - společnosti si je vytvořila svépomocí.[/color]
[/size]Společnost se později rozhodla, že začne s postupným rozšiřováním webových stránek o dynamickou funkcionalitu - přihlášení uživatelů a další funkce. Cílem jednotlivých rozšíření je vyšší přidaná hodnota pro návštěvníka/uživatele, díky tomu vyšší návštěvnost a ochota návštěvníků platit za obsah nabízený na webových stránkách.[/color]
[/size]Společnost (odběratel) se s dodavatelem dohodla, že dodavatel bude postupně rozšiřovat webové stránky o nové funkcionality a majitelem zdrojového kódu i práv k jeho užívání bude odběratel.[/color]
[/size]Jednotlivé přesně vymezené funkcionality jsou vytvářeny postupně v jednotlivých etapách (tzv. sprintech) takto:[/color]
[/size]V rámci každé etapy dojde ke specifikaci požadavků na funkcionalitu, analýze požadavků, návrhu prototypu funkcionality, vývoji funkcionality, otestování funkcionality, akceptaci funkcionality odběratelem a uvedení nově vytvořené funkcionality do provozu a zpřístupnění návštěvníkům/uživatelům webové stránky/aplikace na serveru odběratele.[/color]
[/size]Odběratel díky tomu pravidelně získává přírůstky hotové funkcionality. Celý způsob vývoje je navržený tak, aby na konci každé iterace byla dodána kompletní funkcionalita, která má přidanou hodnotu pro návštěvníka. Nikdy by se nemělo stávat, že se jedna funkcionality natáhne na několik etap, funkcí, před započetím nové etapy se vždy musí nejprve dokončit funkcionality předchozí etapy.[/color]
[/size]Kvůli kontrole nákladů a rozpočtu na vývoj je každá etapa smluvně zastropována na maximum 40000 CZK, díky čemuž nehrozí, že by se vyvíjely extrémně velké a nepřesně vymezené funkcionality, jejichž vývoj bude "nekonečný" a odběratel ho pak nezvládne uhradit.[/color]
[/size]Můj dotaz zní - jak toto účtovat?[/color]
[/size]Každá etapa je dle mého názoru ukončené technické zhodnocení, protože její výstup je otestován, akceptován a zprovozněn.[/color]
[/size]Cena každé etapy je do 40000 CZK, což se vejde do limitu pro technické zhodnocení a mělo by tak být možno účtovat jako náklad. Nemělo by být zapotřebí odpisovat.[/color]
[/size]Je to tak nebo se mýlím?[/color]
[/size]Ještě doplňující dotaz - byť jsou jednotlivé etapy formálně přesně vymezené a fakturovány jako samostatná položka na faktuře, faktura od dodavatele chodí odběrateli 1x za měsíc. Má toto vliv na možnost účtovat jako náklad/odpisovat?[/color]
[/size]S přátelským pozdravem, Jana Kratochvílová[/color]

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



 

Platby GoPay

reklama