reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Identifikovaná osoba - vystavení a placení faktur do/ze zahraničí (i mimo EU)  (Přečteno 1324 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Jan

  • Host
Zdravím,


moje otázka má 2 části - jak na vystavování faktur do zahraničí a jak platit faktury ze zahraničí.


Na úvod bych chtěl říct, že budu nabízet marketingové služby na sociálních sítích. Někdo si mě najme a já budu spravovat např. jeho Instagram účet. Část práce také "outsourcuji", pracuje se mnou freelancer z USA.


Myslel jsem, že to bude jednoduché - vystavím zahraničnímu klientovi fakturu a ten mi zaplatí 150$. Freelancer mi vystaví fakturu na 75$, kterou zaplatím. Takže zisk mám 75$ a zdaním.


Bohužel se, jakožto poskytovatel služeb do zahraničí, budu muset registrovat jako Identifikovaná Osoba. S tím přichází DPH a z článků na internetu jsem se toho o vystavování faktur a placení DPH moc nedozvěděl.... Proto bych měl pár otázek, které bych měl rád zodpovězené.

Otázky - vystavaní faktur do zahraničí

V Evropské Unii
CHtěl bych se zeptat, co všechno musí obsahovat faktura v EU pro nepodnikatele, podnikatele nepřihlášenému k DPH a podnikatele přihlášenému k DPH

1) Nepodnikatel - budu muset řešit přes MOSS? Také bych musel k mé ceně 150$ přičíst DPH (VAT) zahraničního státu? Takže např. 20% (30$) na Slovensko a celková cena pro zákazníka by byla 180$?

2) Podnikatel nepřihlášený k placení DPH - musím přičíst DPH, nebo ne?

3) Podnikatel přihlášený k DPH - tady jsem četl, že DPH nepřičtu a na fakturu napíšu něco ve smyslu "DPH (VAT) platí zákazník"

Mimo EU
Četl jsem, že je to jiné, než pro vystavování faktur do EU.... jak je to tedy s


1) Nepodnikatelem
2) Podnikatelem nepřihlášenému k DPH
3) Podnikatelem přihlášenému k DPH


*Z mého pohledu (pohledu začátečníka) v tom vidím jen samé problémy. Kdybych nebyl plátce DPH, každému bych vystavil fakturu na 150$, zaplatil 75$ freelancerovi a ze zbylích 75$ bych odvedl daň z příjmu. Když budu plátce DPH, tak na tom prodělá zákazník, jelikož mu budu muset vystavit fakturu na 150$ + DPH, abych měl stejně velký zisk. Nebo je na to nějaký trik? + Získávání VAT čísla a zjišťování a ověřování, jestli je klient nepodnikatel nebo podnikatel bude časově náročné...




Placení faktur do USA
Jak jsem již zmínil, freelancer z USA mi bude vystavovat fakturu na určitou částku za každého zákazníka. Co tato faktura musí obsahovat z mé i jeho strany abych si jí mohl dát do nákladů? V téhle faktuře DPH (VAT) vůbec neřeším, že?

Vím, že některé otázky jsou možná trochu základní a je jich hodně. Ale budu moc vděčný každému, kdo mi pomůže.

Díky a přeji hezký den,
Honza

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



 

Platby GoPay

reklama