Dobrý den,
těžko se mohu vyjadřovat, pokud nejde spojení je jasné že nemáte online potvrzení ze strany FÚ, to však nebrání tomu vystavit účtenku bez ( FIK ) to je právě onen ověřovací kód z FÚ, tedy vyjet jí z kasy v režimu off-line. Poté máte 48 h. na do zaevidování přes FS s kódem FIK.
Viz pokyn GFŘ ( Výpadek připojení k internetu do 48 hodin ) : Probíhá vystavení a předání účtenky (vytištěné nebo elektronické). Účtenka obsahuje PKP (344 znaků) a BKP (44 znaků). Tedy tuto účtenku vyjede EET kasa v off-line režimu i bez připojení k internetu.
Pokud jste jim vyjel off line účtenku a poté ( po obnově připojení internetu ) zaevidoval na FS s kódem FIK, není žádný důvod pro správní řízení.
Pokud vám vůbec nešla EET kasa, tak vystavíte doklad ( účtenku pro zákazníka ručně v papírové podobě - bez kódů jen s pořadovým číslem papírového paragonu) a následně postupujete : Nefunkční pokladna - Bezodkladně po odstranění příčiny je třeba zaevidovat přijaté tržby, které nebylo možné evidovat "on-line", a to každou přijatou tržbu zvlášť. V odůvodněných případech je možné dodatečně zaevidovat přijaté tržby jednou datovou zprávou, obsahující součet tržeb. Může se jednat např. o situaci, kdy je přijatých tržeb velké množství a nebylo možné zaznamenat každou tržbu zvlášť.
Takže pokud jste vystavil účtenku ručně s informací o poruše pokladního zařízení a následně ( po opravě ) jste tržbu zaevidoval na FS s kódem FIK, opět nevidím žádný důvod pro zahájení správního řízení.
Těžko vám napíšu něco více, pokud jste postupoval správně, braňte se už v průběhu správního řízení, případně se odvolejte, poučení jak postupovat a o možnostech odvolání či opravných prostředků bude součástí toho řízení.