reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Otevření minikavárny  (Přečteno 2762 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Lenka P.

  • Host
Otevření minikavárny
« kdy: 12. 04. 2017, 17:48:25 »
Dobrý den,
jako úplný začátečník (respektive ještě ani to ne, jen uvažuji) a neznalec při rozjezdu malého podnikání v oblasti kavárenství a  potřebovala bych poradit, jak otevřít malinkou domovní kavárničku v již daných nebytových prostorech, kde jsou dvě malinké místnosti (odpady, přívody teplé vody, topení, okna - angl. dvorky do zahrady - větrání, elektřina, vše je) + plus jeden záchod, tedy suterénní prostory bez možnosti zbudování bezbariérového přístupu, skutečně prostory tak, jak jsou, bez možnosti stavebních úprav, je možné je v nějaké podobě využít jako posezení, sousedskou kavárnu, bistro, a co k tomu vše potřebuji oběhat? Co je tedy první krok, kromě domluvy s majitelem na pronájmu - kam se potřebuji nahlásit, zda pro kavárnu, kde se nebude vařit, je potřeba splňovat nějaké zásadní hygienické požadavky, kde a jak to zařídit, zda musím někde něco řešit přes nějaké stavební úřady a kolaudovat a jak postupovat, či stačí si vše na své náklady vybavit, umístit bar, lednice, chladící box (bez tvrdého alkoholu, jen max. víno, lahvové pivo, mléčné koktejly, fresh džusy apod., případně info, zda je to jedno), posezení do 10 míst a externě např. objednávat koláče apod,, případně jak je to s pečením vlastních - i co se týče EET apod. Prosím o odpověď na mail, moc děkuji.
Lenka Pechalová

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



petr.cizek2

  • Host
Re:Otevření minikavárny
« Odpověď #1 kdy: 08. 05. 2017, 12:01:02 »
Dobrý den,

pro provoz kavárny je z hlediska živnostenských předpisů vyžadováno živnostenské oprávnění v oboru hostinská činnost. Jedná se o živnost řemeslnou, pro kterou je nutné doložit předepsanou kvalifikaci, kterou je:
a) střední vzdělání s výučním listem v oboru nebo střední vzdělání s výučním listem v příbuzném oboru a 1 rok praxe, nebo
b) střední vzdělání s maturitou v oboru nebo střední vzdělání s maturitou v příbuzném oboru a 1 rok praxe, nebo
c) vyšší odborné vzdělání v oboru nebo vyšší odborné vzdělání v příbuzném oboru a 1 rok praxe, nebo
d) vysokoškolské vzdělání v příslušném nebo příbuzném oboru, nebo
e) uznání odborné kvalifikace podle zákona 18/2004 Sb. nebo ověření/uznání úplné kvalifikace podle zákona 179/2006 Sb., nebo
f) osvědčení o rekvalifikaci nebo jiný doklad o odborné kvalifikaci v oboru vydaný akreditovaným zařízením a 1 rok praxe v oboru, nebo
g) vykonání šestileté praxe v oboru, nebo
h) v případě kvalifikace získané činností v jiném státě EU doklady podle § 7 živnostenského zákona

V případě, že byste nesplňovali tuto kvalifikaci, je možné jmenovat i jinou osobu jako tzv. odpovědného zástupce (garanta), který bude za správný výkon těchto živností odpovídat.

Živnostenské oprávnění vám vyřídí na kterémkoliv živnostenském úřadě nebo online zde.

Po získání živnostenského oprávnění se musíte přihlásit jako plátce daně z příjmu na finančním úřadě a k odvodům sociálního a zdravotního pojištění na správě sociálního zabezpečení, resp. zdravotní pojišťovně.
 
Z hlediska stavebního povolení k prostorám, v případě, že prostory, ve kterých budete činnost provozovat, nejsou pro daný účel stavebně schváleny (zkolaudovány), bude nutné provést na stavebním úřadě změnu užívání prostor (rekolaudaci). Pro tuto se vyžaduje mimo jiné stanovisko hygienické stanice pro provoz potravinářské provozovny. Informace k žádosti naleznete např. zde. Provozovna, kde bude činnost vykonávána, dále vyžaduje schválení ze strany hasičského záchranného sboru příslušného kraje. S ohledem na specifické požadavky týkající se stavebního schválení prostor k provozování činnosti doporučuji podrobnější podmínky konzultovat římo s příslušným stavebním úřadem.
 
Z dalších povinností lze zmínit např. nutnost nahlášení a odvodu koncesionářských poplatků za umístění televizního nebo rozhlasového přijímače v provozovně kadeřnictví a povinnost plateb poplatků organizacím na ochranu autorských práv (např. OSA) v případech, kdy při provozu budete pouštět hudební kulisu, rádio apod.

Povinnost vedení evidence EET se na provozovny kavárenských zařízení vztahuje.

S pozdravem


Petr Čížek
www.ZalozFirmu.cz


 

Platby GoPay

reklama