reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Výsluhová penze z penzijního připojištění  (Přečteno 5667 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Klára

• Host
Výsluhová penze z penzijního připojištění
« kdy: 21. 03. 2017, 13:56:01 »
prosím o radu - zákon jsem pročetla, historii diskuze prolezla, ale stále tápu (nejsem účetní, kvůli příjmu z pronájmu bytu si musím udělat přiznání sama):
1. manžel si vybral výsluhovou penzi z penzijka (cca 180 tisíc). Nevybíral předčasně, splnil podmínky pro možnost výběru. Počítá se tato částka do jeho příjmů, když bych na něj chtěla uplatnit slevu na dani dle § 35ba odst.b? Jeho jediný příjem z podnikání je zoufale nízký
2. a musí se tato částka ještě zdanit?

Reklama

• Stálý člen

reklama

M.M.

• Host
Re:Výsluhová penze z penzijního připojištění
« Odpověď #1 kdy: 21. 03. 2017, 18:58:16 »
Dobrý den,

bohužel nevím, mohu vám pouze napsat co jsem dohledal z odborného poradenství :

když mám pen. připojištění a po 15 letech mi vznikne nárok na vyplacení výsluhové penze (50% naspořené částky včetně státních příspěvků a přís. zaměstnavatele). Lze tuto penzi vyplatit jednorázově a platí se z ní nějaké daně? Můžu následně toto pen. připojištění zrušit, aniž bych musel vracet st. příspěvky?