reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Ukončení spolupráce  (Přečteno 3481 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Jakub

  • Host
Ukončení spolupráce
« kdy: 09. 03. 2017, 09:59:23 »
Dobrý den,


jsem OSVČ a přeprodal jsem výrobky a službu další straně (firmě), ta po nějaké době osočení, že jsem nereagoval na telefonáty a ani nesplnil bezchybný provoz aplikace podala ukončení spolupráce. Firma kontaktovala podporu ale neuspěla s odpovědí a ani nebyla spokojena s výsledkem.  Já osobně jsem vyřešil jeden problém o kterém víme a ten se vyřešil ke spokojenosti. Další záznamy nejsou a ani jedna strana o tom nic neví. Jelikož jsem za celou situaci nemohl a ani jsem nemohl ovlivnit, jen jsem přeprodal fakturačně zboží a službu, tak co to pro mne plyne. Musím vrátit celou částku dotčené firmě nebo můžu krátit finančně od fakturace po výpověď. Můžu také uplatňovat škodu po straně, která zboží a aplikaci provozuje, zpravuje a dělá podporu ? Jaké mám práva v tomto sporu pokud jsem OSVČ a druhou stranou je firma.
Mnohokrát děkuji za radu

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



M.M.

  • Host
Re:Ukončení spolupráce
« Odpověď #1 kdy: 09. 03. 2017, 10:46:15 »
Dobrý den,

bohužel jako OSVČ podnikáte svým jménem a na svůj účet a ne své riziko, pokud jste pře - prodal službu či produkt ( aplikaci SW ) jste prodávajícím a máte plnou odpovědnost ke kupujícímu. Protože prodáváte ve formátu podnikatel - podnikatel,  a podmínky prodeje a řešení reklamace měly být stanoveny ve vašich obchodních podmínkách prodávajícího.

Pokud se tak nestalo, nemůžete odkazovat kupujícího na vývojáře produktu, protože ten není ve smluvním vztahu ( v žádném vztahu ) .

Na toho se můžete případně obracet reklamačně jako zákazník OSVČ, tak, jak to máte ve formátu podnikatel - podnikatel ( tedy podle jeho OP nebo VOP )  ujednáno a stanoveno.

Pokud se nedohodnete, s vaším odběratelem a současně nemáte řešeny reklamace smluvně jako OSVČ - prodejce, musel by o sporu rozhodnout soud.

Pro případ sporu je nesporné, že pokud vystupujete jako osoba s nějakou odborností, má se za to ( dle OZ ) že odborníkem jste, ledaže,  by jste svého odběratele výslovně a prokazatelně upozornil, že tomu tak není ( tzv. upozornění na nebezpečí dle ust. OZ )

Současně platí, že ani jedna strana pravděpodobně nebude považována za stranu slabší - v  nevýhodnější pozici práva  ( protož jste ve vztahu podnikatel - podnikatel ), za slabší stranu je považován spotřebitel (nepodnikatel FO )   pokud vstupuje do obchodních vztahů s podnikatelem či PO.

Bohužel,  řešení je čistě ve vaší režii.     


 

Platby GoPay

reklama