reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Reklamace výměníku  (Přečteno 2554 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Martina Bečková

  • Host
Reklamace výměníku
« kdy: 01. 02. 2017, 20:46:11 »
Zdravím. V roce 2014 jsme si koupili nový plynový kotel s výměníkem a průtokovým ohřívačem vody. Po 15 měsících (ještě v záruce) se ve výměníku udělala díra a začal propouštět pojišťovací ventil. Vyměnili nám výměník (dle záruky bezplatně), ale nyní, opět po 15 měsících přesně, teče znovu. Ještě jsme v záruce, ale už jen 4,5 měsíce. To znamená, že za rok zase?? Můžeme uplatňovat odstoupení od smlouvy, když už podruhé se "rozbila" úplně stejně - i když nová - věc?? Máme všechny povinné revize kotle, vše v pořádku. Není přece normální, abych každých 15 měsíců měnila výměníky. Nehledě na to, že i ten vyměněný by měl mít záruku 2 roky, jako nový výrobek, nebo se pletu??
Kdo poradí???
Díky. Martina Bečková

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



M.M.

  • Host
Re:Reklamace výměníku
« Odpověď #1 kdy: 02. 02. 2017, 07:53:00 »
Dobrý den,

nakoupíte li jako FO - spotřebitel, máte právo na výměnu či opravu vadné věci či její součásti ( pokud se nejedná o tzv. drobnou vadu odstranitelnou opravou ) pokud reklamujete do 6-ti měsíců, má se za to,  že vada na věci byla, tzn. že v případě rozporu je na prodávajícím prokázat opak.  Pokud reklamujete po 6- ti měsících, vadu odstranitelnou,  která nebyla zjevná může prodávající požadovat tzv. vyvratitelnou domněnku, tedy prokázat od kupujícího že : šlo o skrytou vadu , že ji reklamoval bezodkladně, že vada na věci byla již při převzetí.  Přičemž své tvrzení je povinen spotřebitel doložit.

Reklamujete ji úspěšně ( a reklamace se opakuje )  máte současně jako spotřebitel právo u odstranitelných vad na věci, kdy se projeví 3 různé vady současně, nebo 3 vady stejné postupně, slevu, výměnu nebo využít práva odstoupení od KS.

Máte li k věci ještě potvrzený záruční list, platí, že obecná záruka 2 roky u spotřebitele je daná, ale pokud výrobce uvede na ZL záruku delší ( zkrátit nelze ) platí záruka uvedená v záručním listě, bez ohledu na to, že prodejce nabízí pouze základní záruku.  Platí tedy nejdelší doba záruky k danému produktu.

Pokud máte věc koupenou jako podnikatel / firma  ( tzv. na IČO ), vše výše uvedené neplatí, záruka je čistě smluvním vztahem dvou podnikatelů, tedy co je psáno, případně co psáno není - je dáno.



 

Platby GoPay

reklama