reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Osvobození podle § 4  (Přečteno 2713 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Prochy75

• Host
Osvobození podle § 4
« kdy: 09. 11. 2016, 08:50:24 »
Dobrý den, jsem účetní a občas dělám i daně. Teď za mnou přišla kamarádka s tím, že našla "díru v zákoně" Tak sem čekal co z ní vypadne a už jsem se připravoval jak jí vyvedu z omylu. Ale byl jsem docela zaskočený protože sem nakonec nevěděl co jí odpověď.
Říkala mi: Udělám si živnostenský list na nákup a prodej a začnu nakupovat a prodávat počítače. A budu je danit podle § 7 a budu tvrdit, že uplatňuji výdaje paušálem a to z toho důvodu, že kdo uplatňuje výdaje paušálem nemá obchodní majetek. A podle § 4 (1) c jsou od daně osvobozeny hmotné movité věci (což počítače jsou), kromě těch které jsou nebo v období pěti let byly zahrnuty do obchodního majetku (což počítače nebyly, protože žádný obchodní majetek jí nevznikl, neboť uplatňuje výdaje paušálem). Takže celý můj příjem z těchto prodejů bude osvobozen od daně.
Jediné na co jsem se zmohl bylo říct jí, že nemůže uplatnit osvobození podle § 4 na příjem ze samostatné činnosti. Ale když se mě zeptala proč ne? Že to podle ní neodporuje zákonu. Tak jsme byl bezradný a nedokázal jsem jí odpovědět.
Má opravdu pravdu a našla v zákoně "díru"?

Reklama

• Stálý člen

reklama

Offline Jan Molín

• Profík
    • Zobrazit profil
    • MIVO s.r.o.
Re:Osvobození podle § 4