reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: HPP + OSVČ  (Přečteno 6673 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

David C

• Host
HPP + OSVČ
« kdy: 24. 10. 2016, 14:49:36 »
Dobrý den,

tento rok v červnu jsem začal podnikat jako OSVČ na vedlejší činnost. Mám stálou práci jako HPP a k tomu druhou práci VPP. Jsem úplný nováček a nikdy jsem nevyplňoval daňové přiznání, nevím kolik se platí pojištění zdravotní a sociální. Nejsem plátce DPH a zdanění mám paušálně 60%. Platí se nějaké zdravotní a sociální pojištění, když ho za mě odvádí zaměstnavatel ? Případně kolik, když příjem z OSVČ bude 90000 kč za 6 měsíců? Budu vděčný za všechny rady.

Děkuji za odpověď.

Reklama

• Stálý člen

reklama

M.M.

• Host
Re:HPP + OSVČ
« Odpověď #1 kdy: 25. 10. 2016, 10:31:25 »
FO - OSVČ platí zálohy na SP a ZP alespoň z minimálního vyměřovacího základu ( odvíjí se od minimální mzdy v ČR ),doplatek nebo přeplatek zaplatí či obdrží po zpracování ročního přehledu. FO - OSVČ ve vedlejší činnosti, nemusí platit zálohy na SP a ZP pokud je toto SP a ZP již placeno z jejich mzdy( podnikatel je současně zaměstnancem) a to alespoň z minimálního vyměřovacího základu a současně nepřesáhnou v podnikání tzv. rozhodný příjem ( cca. 65. tis. - po odpočtu výdajů i výdajů % ). Při ročním přehledu pak doplatí pouze ZP a to podle svého ročního výdělku. SP se ve vedlejší činnosti nedoplácí.