reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Základy  (Přečteno 5235 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Aleš Korec

  • Host
Základy
« kdy: 07. 11. 2015, 13:49:57 »
Dobrý den.
Jsem OSVČ a plátce dph podnikám v oboru trhulář. Výdaje účtuji 80%.
Zajímalo by mne jaká je má povinnost vední účetnictví.

Zda ke každé zakázce je povinnost krom konečné faktury mít cenovou nabíku + objednávku.

V případě kdy nakoupím materiál zda musím dokazovat k jaké zakázce ten daný meteriál patří.
Pokud ano tak jak hodně podrobně. Stačí materiál přiřadit k faktuře, nebo musím prokazovat kolik materiálu připadlo na skříň kolik na botník a kolik na kuchň atd....

Je rozdíl v evidenci nakoupeného materiálu mezi OSVČ a s.r.o.

Zda je mou povinností vést knihu jízd.

Pokud je na mé vydané faktuře platba hotově zda musím vypsat a uschovat příjmový doklad.

Děkuji za odpovědi. S pozdravem Korec.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline Jan Molín

  • Profík
  • *****
  • Příspěvků: 920
    • Zobrazit profil
    • MIVO s.r.o.
Re:Základy
« Odpověď #1 kdy: 11. 11. 2015, 13:38:20 »
Vážený pane Korče,

pokud za bezprostředně předcházející kalendářní rok nepřesáhnete obrat 25 000 000 Kč, nemáte povinnost vést účetnictví. Obratem se ve Vašem případě zjednodušeně rozumí souhrn přijatých úplat (bez DPH, tedy souhrn základů daně dle přiznání k DPH), a dále úplaty za osvobozená plnění (neuváděná v přiznáních, pokud nějaké takové položky máte), které Vám náleží za dodání zboží s místem plnění v tuzemsku, do obratu budete zahrnovat i přijaté zálohy.

Z hlediska daně z příjmů uplatňujete paušální výdaje. Pro potřeby výpočtu daně z příjmů je tedy nutné vést pouze záznamy o příjmech a evidenci pohledávek (což vychází z § 7 odst. 8 zákona o daních z příjmů (zákon č. 586/1992 Sb.).

Jelikož jste však plátce DPH, je nutné vést také evidenci pro účely daně z přidané hodnoty, která musí obsahovat:

Evidenci uskutečněných zdanitelných plnění (prodej zboží)
Evidenci přijatých zdanitelných plnění (nákup materiálu)
Evidenci uskutečněných plnění, která jsou osvobozena od daně nebo nejsou předmětem daně
Evidenci obchodního majetku

Zde vycházíme zejména z § 100 zákona o dani z přidaného hodnoty (zákon č. 235/2004 Sb.).

Tím se dostávám k odpovědím na jednotlivé Vaše dotazy:

1.  Z daňového hlediska nemáte povinnost mít cenovou nabídku a objednávku. Ke každé zakázce byste měl mít především daňový doklad – fakturu.

2.  V případě, že nakoupený materiál používáte pouze pro svoji ekonomickou činnost, nemusíte přiřazovat spotřebu materiálu ke konkrétní faktuře. Pokud vyrobené zboží použijete pro účely, které nezakládají nárok na odpočet (např. osobní spotřeba, dar apod.), je nutné k tomuto plnění materiál přiřadit, protože u tohoto materiálu není možné uplatnit nárok na odpočet při jeho nákupu (příp. je nutné snížit původně uplatněný nárok na odpočet).

3.  V případě, že by materiál nakupovala s.r.o., muselo by o něm být účtováno, včetně vedení skladové evidence. Všechny obchodní společnosti musí vést účetnictví.

4.  Knihu jízd je nutné vést, aby se prokázalo, že příslušné výdaje související s používáním automobilu jsou výdaji na dosažení, zajištění a udržení příjmů podnikatele (varianta, kdy uplatňujete skutečné výdaje).
Z hlediska DPH ovšem platí: pokud automobil používáte nejen pro podnikání, ale i pro soukromé účely, uplatníte nárok na odpočet u PHM, oprav apod. pouze v poměru, v jakém je automobil používán pro ekonomickou činnost, i z tohoto důvodu je tedy třeba vést knihu jízd.
Obdobně byste krátil odpisy pro účely daně z příjmů (pokud by byl automobil zařazen do obchodního majetku ve smyslu § 4 odst. 4 zákona o daních z příjmů, o tom má ovšem smysl uvažovat jen ve variantě, kdy byste uplatňoval skutečné výdaje).

5.  Pro účely DPH Vám stačí jeden daňový doklad ve smyslu § 26 a násl. zákona o DPH. Doklad musí mít náležitosti dané zákonem.
Příjmové pokladní doklady je však ve Vašem případě také nutné uschovat, a to pro evidenci příjmů pro následný výpočet daně z příjmů fyzických osob.

Přeji Vám hezký den.

S pozdravem

Jan Molín
daňový poradce
MIVO s.r.o.
http://www.mivo.cz/



 

Platby GoPay

reklama