reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Autorská práva, copyright, merchandising  (Přečteno 8135 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Nagl

  • Host
Autorská práva, copyright, merchandising
« kdy: 23. 09. 2014, 00:34:28 »
Dobrý den,


nejprve bych v krátkosti představil svůj projekt.


Chtěl bych prodávat herní/filmový merchandising, který naskládám do bedny. Tato bedna bude mít název Lootbox. Produktem tedy bude bedna s merchandisingem.


Mám několik dotazů:


1) Znám plno obchodů například s tričky, které si sami dělají různé odznaky nebo trička s herním motivem. Otázka je tedy, kde je ta hranice, kdy už se jedná o porušování autorských práv. Co lze umístit na tričko?
Logo počítám že asi ne. Ale co hlášky, postavy z hry/filmu nebo nějaký objekt z filmu/hry?




2) Pokud budu v krabici prodávat nějaké výrobky, které jsou přivezené z USA, budu muset k nim přibalit český návod? Resp. nějaký český popis?


3) Jak se ochránit v případě, kdy pro mne bude nějaký grafik dělat obrázek na tričko/odznak?




Děkuji a přeji hezký den

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



petr.cizek2

  • Host
Re:Autorská práva, copyright, merchandising
« Odpověď #1 kdy: 08. 10. 2014, 22:28:19 »
Dobrý den,

ad 1: Existuje řada děl různé povahy, která jsou chráněna předpisy na ochranu práv z duševního vlastnictví. Může se jednat jak o díle literární, umělecká nebo vědecká, která jsou předmětem tvůrčí činnosti nějakého konkrétního autora a podléhají ochraně práva autorského (může to být např. i hláška, kterou vymyslel nějaký autor a ta zlidověla - v minulosti např. vyhraný spor Zdeňka Svěráka za použití sloganu "Upeč třeba chleba, postav třeba zeď"). Dále se může jednat o ochranné známky a loga, která se zapisují do databáze ochranných známek a podléhají známkoprávní ochraně. Rovněž mohou být předmětem ochrany průmyslové vzory, např. tvar lahve Coca-Cola, tvar vysílače Ještěd v Liberci apod. Obecně lze shrnout, že pokud nějaké dílo vykazuje znaky jedinečnosti, podléhá zpravidla nějaké formě ochrany práv z duševního vlastnictví. Tato ochrana se často vyjadřuje např. písmeny (C), TM apod. přímo na výrobku.

Pokud tedy chcete využít nějaké dílo, které takové ochraně podléhá, na své výrobky, je třeba získat souhlas autora nebo jinak oprávněného z takto chráněného díla. Za užití se zpravidla hradí licenční poplatky. V případě, že byste takový souhlas předem nezískail, vystavujete se riziku sankčních pokut, případně i trestného činu.

ad 2: Při uvádění výrobků do oběhu v ČR je nutné opatřit je návodem v českém jazyce.

ad 3: Pokud pro vás někdo vytvoří dílo, které bude předmětem ochrany autorského práva, nelze na sebe takové autorské právo přenést. Můžete si však smlouvou zajistit s autorem možnost dalšího využití takového díla, které může být exkluzivní pouze pro vás v neomezeném rozsahu, případně s dalšími sjednanými podmínkami.

V případě, že budete mít vytvořenou známku (logo apod.), kterou budete chtít chránit před zneužitím, lze tak provést registrací na Úřadu průmyslového vlastnictví viz zde: http://upv.cz/cs.html. Obdobné platí i pro ochranu jiných práv (průmyslové a užitné vzory, patenty apod.).

S pozdravem

Petr Čížek
www.ZalozFirmu.cz


 

Platby GoPay

reklama