reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 48 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Postup při prodeji přes email  (Přečteno 8892 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Robert Varga

  • Host
Postup při prodeji přes email
« kdy: 27. 07. 2014, 21:45:42 »
Dobrý den,
chtěl bych prodávat reklamu v tištěném letáku, který budu distribuovat do schránek - a chtěl bych se zeptat, zdali to chápu správně, potažmo co mi uniká.

Komunikace bude z mé stany přes emaily. Stačí toto pro platné uzavření smlouvy?

--

První email:
Odešlu potenciálnímu klientovi nabídku: že mu nabízím umístění reklamy o rozměrech XYcm v letáku s názvem XY, který vyjde dne Z; že mi má odpovědět do termínu T a že se poté začneme domlouvat na vzhledu reklamy apod.

Druhý email:
Mi pošle klient v případě zájmu. Na základě tohoto emailu si vyměníme pár dalších upřesňujících (umístění a vzhled reklamy).

Třetí email:
Odešlu klientovi s přiloženou fakturou a informací, že pokud fakturu uhradí, objednává tím zároveň v minulých emailech domluvenou reklamu.

--

Stačí toto pro platné uzavření smlouvy? Potažmo mám v emailu 3. přiložit i smlouvu samu o sobě? Vyžadují ji v praxi firmy, nebo je email běžně dostačující?

Moc díky a s pozdravem,
Robert Varga

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline FABIAN & PARTNERS

  • Moderator
  • *****
  • Příspěvků: 124
    • Zobrazit profil
    • FABIAN & PARTNERS
Re:Postup při prodeji přes email
« Odpověď #1 kdy: 05. 08. 2014, 18:12:44 »
 Dobrý den,
v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník,v platném znění, je smlouva uzavřena ve chvíli, kdy si smluvní strany ujednaly její obsah, vznik smlouvy je tedy podmíněn shodou vůle stran.
Právní úprava smluvní kontraktace stojí zejména na zásadě autonomie vůle stran, kdy hranici smluvní svobody limitují kogentní ustanovení zákona, a dále obecné právní principy a zásady. Při sjednávání smlouvy není nutno sjednat si veškeré její náležitosti, i v takovýchto případech se na smlouvu nahlíží jako na uzavřenou (vyjma případů, kdy některá ze stran dala najevo, že dosažení shody o určité náležitosti smlouvy je předpokladem pro její uzavření).
Samotná smlouva sestává ze dvou jednostranných právních úkonů, kterými jsou nabídka (=oferta) a přijetí (=akceptace). O nabídku se jedná tehdy, je-li z ní zřejmé, kdo ji činí a o jakou smlouvu se jedná. Osoba, které je nabídka určena, nabídku přijme, projeví-li s ní včas vůči navrhovateli souhlas (ve Vašem případě se může jednat např. o zaslání emailu potvrzujícího objednávku, zaplacení faktury apod.)
K Vašemu dotazu Vám v souladu s výše uvedeným sděluji, že již není nutno formálně uzavřít smlouvu a zasílat ji klientovi. Váš postup, tak jak jste jej popsal, je v souladu s právním řádem.
FABIAN & PARTNERS, advokátní kancelář
Brno, Marešova 304/12, PSČ 602 00
Praha 1, Revoluční 8, budova B1, 2. patro, PSČ 110 00
ID datové schránky: 4s7unxn

www.fabianpartners.cz
www.pohledavkyonline.cz
www.spravaspolecnosti.cz



 

Platby GoPay

reklama