reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 72 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Ochrana obchodníků proti nepoctivým zákazníkům  (Přečteno 330576 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Kačka

  • Host
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zdali existuje nějaký zákon na ochranu obchodníka. Poslední dobou se nám objevují zákazníci, kteří si objednají zboží na dobírku a pak ho nepřevezmou. Se zbožím, které máme skladem na provozovně je to jednoduché ( větší odběr do 1000Kč), ale ztrácíme za dopravné řádově do 200Kč. Prostě zboží přebereme zpět a dáme ho zpět na své místo. Nastali největší problémy u zboží, které nemáme skladem, ale má skladem dodavatel (velké rozměry, menší odběr zboží, dražší zboží od 10 000Kč. Jde o to, že už několikátý zákazník si u nás objednal zboží ve vyšší ceně a pak zboží nepřevzal. My musíme zboží nejprve zaplatit u dodavatele (vedeme stejné ceny jako dodavatelé, popř. do stokoruny levnější), převzít, řádně zabalit, aby nedošlo k poškození při dopravě, zaplatit za poštovné. Výmluvy zákazníků jsou takové, že buď jsou pryč, že zboží nemouhou převzít, nebo že si nevědomky objednali zboží dvakrát u dvou obchodníků a to co jim přišlo později nepřevezmou. Tím ztrácíme peníze za dopravné, které v těchto případech je už v řádech několika stokorun. Z toho plyne, že potom máme starosti a problémy vrátit zboží u dodavatele a tím si děláme špatné jméno firmy častého vracení zboží avětší ztráta peněz. Existuje i pro obchodníky také nějaká ochrana proti takovým zákazníkům, nebo mají práva jen zákazníci???!

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Petr

  • Host
Re:Ochrana obchodníků proti nepoctivým zákazníkům
« Odpověď #1 kdy: 30. 05. 2014, 10:22:12 »
Dobrý den přeji,

ze zkušenosti mohu doporučit toto - u podobných zakázek, kde je již cena skutečně vysoká (jednotky až desítky tisíc),
řešte platbu za zboží jiným způsobem, než je dobírka. Moderní doba nabízí velké množství plateb,
je jen na Vašem zvážení, který způsob bude právě pro Vás ten nejvhodnější.

V zákoně lze sice hledat oporu, realita je ovšem taková, že pokud jde o stokoruny,
už jen čas, kterým budete trávit vymáháním takovýchto pohledávek bude dražší,
než ona "stovka za dopravu".

Málokterý řemeslník nebo výrobce si od Vás dnes nevezme zálohu na dražší věc,
proč tedy považovat sebe za výjimku - solidního zákazníka platba předem/záloha neodradí.

Přeji mnoho úspěchů ve Vašem podnikání a co nejvíce solidních zákazníků  ;)

PM



 

Platby GoPay

reklama