reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 48 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Poslední příspěvky

Stran: [1] 2 3 ... 10
1
Volné fórum / Re:zrušení živnostenského listu
« Poslední příspěvek od M.M. kdy Dnes v 23:19:42 »
Dobrý den,
[/size]
[/size]bohužel nevím oč jde. Každá fyzická nebo právnická osoba, která již dále nehodlá provozovat živnost, může požádat o  zrušení živnostenského oprávnění  je nutný vlastní úmysl podnikatele podat žádost o zrušení svého živnostenského oprávnění.
[/size]
[/size]ale že by ŽÚ rušil ŽL svévolně, s tím jsem se dosud nesetkal. Nevím, asi je potřeba osobní jednání, manžel ať nic nepodepisuje na místě, případně pouze větu do protokolu, že se případně vyjádří či odvolá písemně, případně se nechá zastupovat právníky. [/color]
[/size][/color]
[/size][/color]
2
Volné fórum / Re:Nákup auta ze zahraničí = nutnost registrace k dph?
« Poslední příspěvek od M.M. kdy Dnes v 23:12:09 »
Dobrý den,



Pořízení nového vozu z EU
Pořízení nového automobilu z jiného členského státu jakoukoliv osobou, tj. plátcem, neplátcem nebo soukromou osobou, je vždy předmětem DPH v tuzemsku. Osobní automobil se považuje za nový dopravní prostředek, pokud má najeto méně než 6 000 km nebo byl pořízen ve lhůtě 6 měsíců, od data prvního uvedení do provozu.
DPH při pořízení nového dopravního prostředku z EU je tedy povinen přiznat nejen plátce DPH, ale i soukromá osoba, občan. Nejdříve je třeba vyplnit a podat Hlášení o pořízení nového dopravního prostředku a zaplatit zálohu ve výši daně, která bude vyměřena při pořízení v daňovém přiznání, tj. 21% z ceny nového automobilu. Následně je pořízení přiznáno i v DP k DPH – opět i neplátce v takovém případě podává DP k DPH.
Plátce následně v daňovém přiznání uplatní nárok na odpočet z pořízení nového auta – buď plný při použití jen pro firemní účely, nebo krácený při částečném soukromém použití, zaplacená částka DPH za auto je považována za zálohu na DPH, započte se na další daňovou povinnost nebo v případě nadměrného odpočtu lze požádat o vrácení této zálohy na BÚ poplatníka.

Pořízení ojetého vozu z EU
Výše uvedené specifické opatření se týká pouze nových vozů z EU, ojeté vozy se pořizují z EU tak jako jiné zboží z EU, tj. neplátce vozidlo pořídí s DPH země prodávajícího, plátce ho pořídí v režimu reverse-charge.
I zde může být stejně jako v ČR účtováno ve zvláštním režimu.
3
Volné fórum / Nákup auta ze zahraničí = nutnost registrace k dph?
« Poslední příspěvek od Pavel kdy Dnes v 21:50:23 »
Dobrý den,

účetní mě upozornil a zároveň jsem četl na internetu, že pokud nakoupím ze zahraničí za více než za ~326tis Kč, musím se automaticky registrovat jako plátce DPH. Můj dotaz je, jestli když nakoupím auto (určené jako dopravní prostředek k účelům podnikání) z Německa např. za 400tis apod., tak to znamená, že se musím taky registrovat?

Děkuji za odpoveď.
4
Volné fórum / zrušení živnostenského listu
« Poslední příspěvek od Marttina kdy Dnes v 21:35:02 »
Dobrý den,manželovi přišel dopis se živnostenského úřadu o vyrozumění účastníka před vydáním rozhodnutí ve věci zrušení živnostenského oprávnění.Více tam není specifikováno jenom den kdy se může na úřad dostavit.Nevíte někdo za jakých podmínek může úřad ŽL odebat?A měl by si manžel sebou vzít právníka? O ŽL nechce přijít.Děkuji za radu.Martina
5
Volné fórum / Zprostředkování živnostníků do Neměcka
« Poslední příspěvek od Andrej kdy Dnes v 19:42:06 »
Dobrý den,
chtěl bych se Vás na něco zeptat. Snad se tady najde někdo, kdo mi bude schopný poradit.
Pracoval jsem jako OSVČ pod jednou slovenskou firmou, která mi zprostředkovávala práci v Německu jako elektrikáři.
V tuto chvíli bych chtěl dělat tenhle samý systém. Mám ale pár problému s kterými se potýkám. 1. nemohu založit živnost na čistě stavební práce a bohužel ani elektropráce, na které bych potřeboval vyhlášku 8.
Myslíte, že by bylo možné provozovat tuto činnost na živnost Stavební a dokončovací práce, nebo zpřostředkování služeb a obchodu?
Děkuji moc za odpovědi
6
Volné fórum / Stravné
« Poslední příspěvek od Silvie kdy Dnes v 17:23:41 »
Dobrý den, chci se zeptat, mame firmu s.r.o. Která se zabývá stravovanim a naši zaměstnanci maji nárok na jídlo, za 30,- maji u nás oběd, jak tuto částku mohu dostat do nákladu?Dekuji za odpověď 😃
7
Volné fórum / Re:Přednost částky uvedené slovy před číselným údajem
« Poslední příspěvek od Kašík Emil kdy Dnes v 12:54:40 »
Děkuji za snahu.
8
Start podnikání / Re:Podmínky pro provozování odtahu vozidel
« Poslední příspěvek od Řidič z povolání. kdy Dnes v 11:42:42 »
Ahoj, uvedu to na pravou míru... Za prvé je nutno si uvědomit, s čím a za jakých okolností můžete vůbec jezdit.... § 80a
Skupiny vozidel
 
        (1)  Do skupiny
 
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
 
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
 
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
 
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
 
b) A1 jsou zařazeny
 
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
 
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,
 
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem,
 
d) A jsou zařazeny
 
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
 
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW,
 
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží,
 
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti
1. nepřevyšující 750 kg,
2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo
3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu,
 
g) C1 jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů, jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 7 500 kg, určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg určená pro přepravu nejvýše 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
i) D1 jsou zařazena motorová vozidla, jejichž délka nepřesahuje 8 metrů, určená pro přepravu více než 8, ale nejvýše 16 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
j) D jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni i) určená pro přepravu více než 8 osob kromě řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
 
k) B+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg,
 
l) C1+E jsou zařazeny jízdní soupravy, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 12 000 kg, složené
 
1. z vozidla uvedeného v písmeni g) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg, nebo
 
2. z vozidla uvedeného v písmeni f) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 3 500 kg,
 
m) C+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni h) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
 
n) D1+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni i) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg,
 
o) D+E jsou zařazeny jízdní soupravy složené z vozidla uvedeného v písmeni j) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti vyšší než 750 kg.
 
        (2)  Do skupiny T jsou zařazeny traktory a pracovní stroje samojízdné, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo....... Za druhé - je tedy lepší mít rovnou C+E,  kvůli hmotnostem soupravy i nákladu a připomínám, že Policie nevychází jen z údajů o Technické způsobilosti vozidla, ale i z odborných předpokladů a mohou jet s vámi na technickou i na váhu... Další věc je problematika tachografů a jízdních režimů. Tachograf musí mít například i vozidlo 2t s tažným zařízením, cejchovaného na 3t (celkem 5t souprava) i když není přívěs pripojen. V takovém případě je nutno vložit kartu a jezdi na režim OUT OF SCOPE v režimu vyhlášky 478/2000sb.,po připojení pak zase v režimu 561/2006 nebo AETR, podle státu, kde se aktuálně nacházíte (doporučuji opravdu důkladně nastudovat, jsou s tím obrovské problémy).  Dále tu máme aspekt samotného podnikání. Pro založení autodopravy musíte splňovat hned několik podmínek a to: Řidičské a profesní oprávnění (ŘP + Profesák), dále odbornou způsobilost Dopravců (zkoušky na Úřadě s rozšířenou působností -  skládá se z testu na počítači a následně z ústní zkoušky a otázky jsou spíše právního charakteru, ohledně podnikání, faktur a v neposlední řadě i plánování přeprav, rozdělení trasy i přestávek, výpočet nákladů a podobně...).  Když už máte i odbornou způsobilost dooravce, musíte doložit finanční způsobilost a dobrou pověst (nesmíte mít nejen dluhy a právní delikty, ale na první registrované vozidlo musíte mít na účtě rezervu tuším 15000 euro a na každé další 10000euro, aby jste doatali vůbec povolení s autem začít jezdit v předmětu podnikání a to se pravidelně kontoluje) jakmile si koupíte auto, dáte za něj plácnu 500000, musíte mít ještě 15tis eur navíc, k tomu zaplatit silniční daň každý rok, mýtné podle počtu náprav soupravy a stejně můžete začít jen se schváleno konceskou, ke které je třeba plnit tyto podmínky, protože jen na základě toho vám vystaví ŽL. A na mezinárodní dopravu vam dají koncesku až nejdříve po 3 letech podnikání ve vnitrostátní dopravě. Ale zpět k penězům... Auto dejme tomu 500tis + 15tis. EUR rezerva na účtě + 20tis. za silniční daň + nehorázná pojistka (u tahače to bylo kolem 280tis. za rok,  nevím kolik to bude třeba na offroada a ještě zvlášť přívěs) + potřebuješ ještě tak na 3 měsíce provozu,  než se ti budou platit faktury a hned jsi nejméně na miliónu... Jestli chceš ale odtah, budeš potřebovat i ŽL na technické činnosti v dopravě a budeš muset zajít na Úřad s rozšířenou působností a zažádat si o povolení na majáky a uvést důvod pro zapsání do TP. Ještě zpátky k těm tachografům, ten se musí pravidelně cejchovat (při každé výměně pneumatik a taky co 2roky pravidelně, každé 3 měsíce se z něj vytahují data a musí se zálohovat stejně, jako z karty každých 28 dní. Takový tachograf ti musí nejen prodat, ale i namontovat specializovaná firma, která ti vydá platný protokol o servise a seřízení  a opět na úřad a zapsat do TP... Majáky musí být samozřejmě taky cejchované (v současnosti na homologaci ECER10 a ECER65 a musí mít obě tyto homologace, jinak se nesmí používat v provozu na pozemních komunikacích. Taky doporučuji důkladně nastudovat zákon o jejich použití, za jakých okolností můžeš /nemůžeš, co to pro tebe znamená za výhody a jaký je postih za jejich zneužití (trest je stejný, jako u modrých). Je tu ještě spousta dalších věcí, ale to už bude lepší mne kontaktovat na mail. Podnikání v autodopravě je finančně dost výnosné, ale nákladné na začátek a určitě bych věděl i o lepší investici za ty peníze a ANO, VŠECHNY VÝŠE UVEDENÉ PODMÍNKY MUSÍŠ SPLNIT a kdyby ti třeba i průběhem podnikání došla ona finanční způsobilost, seberou ti koncesku a ztratíš tím pádem i ŽL na autodopravu.
9
Volné fórum / Re:Služba pro britskou firmu - jak na daně
« Poslední příspěvek od M.M. kdy 23. 09. 2017, 12:29:48 »
Dobrý den,


toto zde máte asi 40x popsáno, jde o poskytování služeb do EU ( GB je stále členem ), tak si to dohledejte. Jediné co bych napsal je,  že nepředpokládejte automatické osvobození příjmů pod 30 tis. / rok. To je naprostý nesmysl, nic takového není a nebylo,  osvobozeno je pouze to, co uvádí definice v §10 ZDP.
10
Zaměstnanci a HR / Re:Začátek pracovního poměru o víkendu
« Poslední příspěvek od Ivana Zezulová kdy 23. 09. 2017, 05:32:46 »
Klidně můžete pracovní smlouvu uzavřít od 1. X.
Stran: [1] 2 3 ... 10
Platby GoPay

reklama