reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 48 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Jak sehnat obchodníka pro kovovýrobu?  (Přečteno 16397 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Projekt

  • Host
Jak sehnat obchodníka pro kovovýrobu?
« kdy: 18. 12. 2011, 23:38:53 »
Zdravím
Podnikám třetím rokem a zabývám se kovovýrobou. Primárně vyrábíme konstrukce jako subdodavatelé pro stavební firmy (Balkonové zábradlí, stříšky...) a bytová družstva (Vstupní portály).
Technické zkušenosti v tomto oboru mám (za čtrnáct let jsem pracoval od zámečníka až k vedoucímu provozu jedné velké firmy), ale se zkušenostma v obchodě to vázne. Podnikat jsem začal na popud stavební firmy, se kterou jsem byl osobně provázán. Spolupráce fungovala rok bez problémů, pak se firma dostala do platební neschopnosti a teď pomalu předpokládám odpis skoro 700k.

Při začátku podnikání jsem předpokládal, že objem zakázek vzroste a zakázky budu hledat pomocí poptávkových serverů. Za dva roky jsem vytvořil několik desítek cenových nabídek a nikdy jsem nevyhrál ani jedinou. Dále jsem předpokládal, že ve své činnosti navážu kontakty s dalšími stavebními firmami. Také nic.

Dělal jsem si průzkum trhu a oslovil jsem firmy zabývající se kovovýrobou v mém okolí s poptávkou. Bylo osloveno 11 firem a jejich nabídky jsem srovnal s našimi cenami. Patřím mezi tři nejlevnější firmy, takže ani cena není to, proč nezískávám zakázky.
Letos mě oslovily tři soukromé osoby skrze naše webové stránky s poptávkou a všechny tři zakázky jsem nabídl jako nejlevnější a také jsem je realizoval.

Oslovil jsem i kolegu z reklamní agentury. Řekl jsem mu čím se zabýváme a dozvěděl se, že by mi to neměl říkat, ale dle jejich propočtů se mi reklama nevyplatí. Nemá smysl oslovovat letákovou akcí, ani rekklamou v inzertních novinách, protože lidé kteří to dostávají o zakázkách nerozhodují. Takže mi nabídl reklamou na specializovaných serverech a specializovaných časopisech, jedním reklamním megaboardem na paneláku. Cena 370 000.00, takže jsem od toho také ustoupil.

Takže technicky to umíme, nejsme drazí a přesto nemáme zakázky. Takže potřebuji nějakého schopného obchodníka. Rozhodil jsem sítě v okolí a ozvali se dva lidé. Oba chtěli fixní plat 35 000,00 až 43 000,00 kč měsíčně, osobní auto, další standardní výhody a samozřejmě procenta z objemu sjednaných zakázek. Jsem si vědom, že dobrý obchodník je vyvažován zlatem a výpočty naší kapacity jsem došel k závěru, že by jsme byli schopni vyrábět v takovém množství, že když nás naplní, jsem schopen jim takové částky proplácet, ale finančně na tom jsme jednoduše tak, že toho v tuto chvíli nejsem schopen.

Existuje možnost, jak sehnat obchodníka, který by uměl prodávat a kterého zainteresuji primárně podílem (myšleno podílem ze zisku a ještě k tomu ze zisku, který je na účtu. To že si nabouchá objem je mi k ničemu, když se na tom nic nevydělá)? Prostě se domluvit dle modelu: Sežeň zakázku za 100 000,00, na zakázce je marže 20 000,00 a z této částky dostaneš třeba 50%. Ve stavu jakém jsme jsme schopni generovat zakázky v objemu cca 1 000 000,00 měsíčně (a samozřejmě, když bude možnost, dá se rozšiřovat na násobky), takže když nás nakrmíš na plno a ze zakázek bude zisk 200 000,00, ty dostaneš měsíčně 100 000,00 s tím, že si hradíš veškeré náklady a když neseženeš nic, nedostaneš taky nic.

Asi si to představuji hloupě, ale funguje někde takový model? Jak jsem psal, nepotřebuji někoho, kdo bude střílet objem, ale potřebuji někoho, kdo bude plně odkázán na to, jak kvalitní zakázky sežene.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline Jana Bohutínská

  • Stálý člen
  • ***
  • Příspěvků: 204
    • Zobrazit profil
    • Podnikatel.cz
Re:Jak sehnat obchodníka pro kovovýrobu?
« Odpověď #1 kdy: 22. 12. 2011, 00:46:50 »
Dobrý den, teoreticky je možné se na takovém modelu domluvit, prakticky, obávám se, budete někoho takového hledat těžko. Běžná praxe je fixní mzda/odměna (může být velmi nízká) + provize (naopak může tvořit převažující část odměny). Pokud takového člověka zaměstnáte, musíte mu mzdu dát. Pokud to bude externí obchodník pracující na smlouvu, těžko si na sebe plně vezme náklady a bude riskovat, že bude v minusu.


Ado

  • Host
Re:Jak sehnat obchodníka pro kovovýrobu?
« Odpověď #2 kdy: 04. 05. 2016, 10:41:49 »
Zdravím
Podnikám třetím rokem a zabývám se kovovýrobou. Primárně vyrábíme konstrukce jako subdodavatelé pro stavební firmy (Balkonové zábradlí, stříšky...) a bytová družstva (Vstupní portály).
Technické zkušenosti v tomto oboru mám (za čtrnáct let jsem pracoval od zámečníka až k vedoucímu provozu jedné velké firmy), ale se zkušenostma v obchodě to vázne. Podnikat jsem začal na popud stavební firmy, se kterou jsem byl osobně provázán. Spolupráce fungovala rok bez problémů, pak se firma dostala do platební neschopnosti a teď pomalu předpokládám odpis skoro 700k.

Při začátku podnikání jsem předpokládal, že objem zakázek vzroste a zakázky budu hledat pomocí poptávkových serverů. Za dva roky jsem vytvořil několik desítek cenových nabídek a nikdy jsem nevyhrál ani jedinou. Dále jsem předpokládal, že ve své činnosti navážu kontakty s dalšími stavebními firmami. Také nic.

Dělal jsem si průzkum trhu a oslovil jsem firmy zabývající se kovovýrobou v mém okolí s poptávkou. Bylo osloveno 11 firem a jejich nabídky jsem srovnal s našimi cenami. Patřím mezi tři nejlevnější firmy, takže ani cena není to, proč nezískávám zakázky.
Letos mě oslovily tři soukromé osoby skrze naše webové stránky s poptávkou a všechny tři zakázky jsem nabídl jako nejlevnější a také jsem je realizoval.

Oslovil jsem i kolegu z reklamní agentury. Řekl jsem mu čím se zabýváme a dozvěděl se, že by mi to neměl říkat, ale dle jejich propočtů se mi reklama nevyplatí. Nemá smysl oslovovat letákovou akcí, ani rekklamou v inzertních novinách, protože lidé kteří to dostávají o zakázkách nerozhodují. Takže mi nabídl reklamou na specializovaných serverech a specializovaných časopisech, jedním reklamním megaboardem na paneláku. Cena 370 000.00, takže jsem od toho také ustoupil.

Takže technicky to umíme, nejsme drazí a přesto nemáme zakázky. Takže potřebuji nějakého schopného obchodníka. Rozhodil jsem sítě v okolí a ozvali se dva lidé. Oba chtěli fixní plat 35 000,00 až 43 000,00 kč měsíčně, osobní auto, další standardní výhody a samozřejmě procenta z objemu sjednaných zakázek. Jsem si vědom, že dobrý obchodník je vyvažován zlatem a výpočty naší kapacity jsem došel k závěru, že by jsme byli schopni vyrábět v takovém množství, že když nás naplní, jsem schopen jim takové částky proplácet, ale finančně na tom jsme jednoduše tak, že toho v tuto chvíli nejsem schopen.

Existuje možnost, jak sehnat obchodníka, který by uměl prodávat a kterého zainteresuji primárně podílem (myšleno podílem ze zisku a ještě k tomu ze zisku, který je na účtu. To že si nabouchá objem je mi k ničemu, když se na tom nic nevydělá)? Prostě se domluvit dle modelu: Sežeň zakázku za 100 000,00, na zakázce je marže 20 000,00 a z této částky dostaneš třeba 50%. Ve stavu jakém jsme jsme schopni generovat zakázky v objemu cca 1 000 000,00 měsíčně (a samozřejmě, když bude možnost, dá se rozšiřovat na násobky), takže když nás nakrmíš na plno a ze zakázek bude zisk 200 000,00, ty dostaneš měsíčně 100 000,00 s tím, že si hradíš veškeré náklady a když neseženeš nic, nedostaneš taky nic.

Asi si to představuji hloupě, ale funguje někde takový model? Jak jsem psal, nepotřebuji někoho, kdo bude střílet objem, ale potřebuji někoho, kdo bude plně odkázán na to, jak kvalitní zakázky sežene.








ozvy sa mi :)

Redakční tip

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0


Petr

  • Host
Re:Jak sehnat obchodníka pro kovovýrobu?
« Odpověď #3 kdy: 10. 05. 2016, 15:51:48 »

- hledáte obchodníka, kterému zaplatíte jen za úspěch
- aby obchodník byl úspěšný, musíte mít konkurenceschopný produkt a ceny
- zda tomu tak je, sami nevíte, neinvestujete do marketingu ani reklamy


[size=78%]- ve vašem oboru může existovat na trhu několik stovek firem, kam můžete své výrobky umístit[/size]
- odečtěte od nich velké korporace, kde nemáte z principu šanci
- dále odečtěte ty, kde budou chtít "všimné" na které nemáte nebo jej nechcete dát
- v nejlepším případě jste na polovině původního počtu, ovšem subjektů, které mají 20% trhu, paretovo pravidlo je neúprosné


- a teď přijde obchodně a technicky založený člověk, který je ochoten to zkusit, věří vám, výrobku i trhu a není v oboru laik
- začne pracovat naplno, telefonuje, mailuje, jezdí autem, tiskne, nakupuje si kontakty, pracuje se sociálními sítěmi, platí si vlastní reklamu..., pracuje klidně i deset hodin denně
- dobrý obchodník najezdí autem 5.000 km měsíčně, vynásobte si to 5 a více korunami, k tomu platby za telefony aj.
- jeho náklad je při takovéto intenzitě i 40.000,- Kč měsíčně, často více
- hodnota takového člověka je min. 1,5 násobek průměrné mzdy, tedy potřebuje fakturovat 40.000,- Kč pro sebe + dalších 40.000,- Kč za náklady, které vynaložil, tedy měsíčně částku, aby byl relativně v klidu, blížící se 100.000,- Kč
- jeho náklady jsou v zásadě fixní, odvody státu také, takže zde není žádný prostor pro nižší fakturaci


- nyní si udělejte vlastní kapacitní analýzu, zda dokážete vyrobit tolik, aby z vaší marže bylo možno ukrojit těchto 100.000,- Kč měsíčně
- jak to píšete, z 1 mil. uděláte 200.000,- Kč, tedy 50% musíte obchodníkovi odvést
- ovšem nezapomeňte na rezervní fond, že vám někdo nezaplatí je realita, vy ztratíte balík peněz a další vydáte na právníky a soudy a hned je vaše kalkulace tak trochu na vodě
- další fond musíte tvořit na reklamace a také na případné soudy spojené s odškodněním zraněných či usmrcených osob z důvodu vady vašeho výrobku, nový občanský zákoník se k těmto věcem staví velmi nekompromisně
- také si uvědomte, že musíte vyrábět za těchto předpokladů 12 měsíců v roce, aby obchodník neměl výpadek, dokážete to?


- jeho (obchodníka) práce bude mít postupný náběh, tedy na počátku bude mít více nákladů, které musí sanovat v budoucích provizích
- ty však nedokáže zvýšit, neboť narazí na vaši měsíční kapacitu a strop, který jste mu ochoten dát, popř., který mu vůbec můžete dát


Pokračovat bych mohl ještě dlouho, ale snad jste si udělal obrázek o tom, proč to takto nefunguje. Vy hledáte "pojišťováka", který utrápeně převrací trh vidlemi a když to vyjde, něco mu dáte. Takových jsou na trhu statisíce, ovšem jejich fluktuace dosahuje sta procent a výsledek práce se blíží nule a vy vyrábíte  na sklad nebo nevyrábíte vůbec. Náklady spojené s obchodníkem jsou vaše investice, bez níž business nemáte šanci roztlačit.








 

Platby GoPay

reklama