reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 48 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Založení e-shopu  (Přečteno 1616 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

martinacimlovay

  • Host
Založení e-shopu
« kdy: 14. 06. 2017, 14:05:42 »
Dobrý den,

podnikám jako fyzická osoba, jsem registrovaná na živnostenském úřadě. Zakládám malý eshop a chtěla bych se zeptat na několik konkrétních věcí s tím souvisejících.

1.Obchodní podmínky eshopů obvykle mívají na začátku formulaci typu "Tyto podmínky se nevztahují na kupujícího, který je právnickou osobou či osobou jednající v rámci své podnikatelské činnosti." Říká se tedy, že celý dokument s obchodními podmínkami je určen pro koncového zákazníka a je naopak irelevantní pro firmy a podnikatele. Eshop bude primárně určen pro koncové zákazníky. Pokud ale bude mít o nákup v eshopu zájem firma, chci jí to samozřejmě umožnit.Je tedy správně má následující domněnka? Firma nebo podnikatel v mém eshopu klidně nakoupit mohou. Tím, že tak učiní, se vztahy mezi mnou (jako prodávajícím) a firmou/podnikatelem (jako kupujícím) automaticky řídí obchodním zákoníkem (nikoli občanským zákoníkem). A dále je také v pořádku, že obchodní podmínky eshopu pokrývají pouze variantu koncový zákazník. Pro nákupu firmy/podnikatele žádný analogický dokument na stránkách eshopu nemusí existovat.

2.Jelikož je eshop prozatím jenom experiment, chci ho pojmout minimalisticky. Zejména pro začátek nechci být plátce DPH ani identifikovaná osoba k DPH. Jako důsledek mi vychází, že nesmím prodat zboží zákazníkovi ze zahraničí, např. ze Slovenska. (Opravte mě, jestli se pletu.) V eshopu bývá zvykem zadávat fakturační adresu a dodací adresu. Znamená to, že obě dvě tyto adresy musí být české?

3.Odpověď na následující otázku mi přijde zřejmá, ptám se pro jistotu. Zboží budu zasílat prostřednictvím České pošty na dobírku. Zabalím zboží, odnesu ho na poštu, zaplatím tam poštovné kartou. Pošta zboží doručí na dodací adresu, zákazník zboží zaplatí poštovnímu doručovateli hotově. Pošta mi pak příslušnou částku převede na můj bankovní účet. Přestože zákazník platí hotově, tak ke mně samotné se peníze v hotovosti nedostanou. Je tedy pravda, že při tomto modelu se mě nijak nedotýká zákon o EET?


4.Poslední otázka se týká ochrany osobních údajů. Zákazník se v eshopu neregistruje, veškeré údaje zadává znovu v každé objednávce. V objednávkovém formuláři zadá fakturační adresu, dodací adresu, email a telefon. Po dokončení objednávky je tato objednávka včetně zmíněných údajů uložena do databáze. Zároveň je vygenerován email potvrzující objednávku, který dojde jak na adresu kupujícího, tak na mou adresu. Dále samozřejmě vystavím fakturu, kterou budu archivovat. Poštovní adresa, emailová adresa a telefon kupujícího jsou tedy: jednak v databázi eshopu, jednak v mé emailové schránce, jednak na tištěné archivované faktuře. Nemám v úmyslu rozesílat žádná obchodní sdělení. Údaje o objednávce by zůstaly na zmíněných místech i po vyřízení objednávky (přijde mi, že by mohly být užitečné při řešení případných reklamací nebo odstoupení od kupní smlouvy).Je třeba se za popsaných podmínek registrovat na Úřadu pro ochranu osobních údajů? Pokud ano, dá se v popsaném procesu z něčeho ustoupit, aby taková povinnost nevznikla? Například smazat po vyřízení obejdnávky z databázového záznamu o objednávce adresu, email a telefon, ale nechat tam informaci o prodaném zboží, ceně a číslo faktury, kterou jsem vydala. Vadí i kopie objednávky v mé emailové schránce? Může být na tištěné faktuře email nebo telefon kupujícího?

Děkuji za odpověď.

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline Petr Čížek

  • Moderator
  • *****
  • Příspěvků: 142
    • Zobrazit profil
    • ZaložFirmu.cz
Re:Založení e-shopu
« Odpověď #1 kdy: 16. 06. 2017, 11:18:13 »
1. Některé e-shopy uvádějí, že obchodní podmínky se nevztahují na právnické osoby nebo podnikatele. Toto je z důvodu, že ze zákona je nastavena určitá přísnější ochrana při nakupování pro spotřebitele, to je nepodnikatelské subjekty . Pro tyto spotřebitele proto mívají e-shopy zvláštní podmínky, které upravují specifické vztahy vztahující se k těmto spotřebitelům. To však neznamená, že pro nákup realizovaný právnickými osobami není nutné všeobecné podmínky stanovit, neboť i pro tyto subjekty je nutné vymezit obsah práv a povinností, které vymezí uzavření kupní smlouvy. Podmínky v těchto případech však nemusí být tak přísné, například ve vztahu k poskytnuté záruční době, vrácení zboží apod. Doporučujeme proto mít buď zvláštní podmínky pro podnikatele a zvláštní pro spotřebitele, případně mít jedny univerzální všeobecné podmínky, ve kterých bude začleněna zvláštní sekce věnovaná úpravě vztahů se spotřebiteli.

4. Povinnost registrace na Úřadu pro ochranu osobních údajů vzniká tehdy, pokud získané osobní údaje jsou zpracovatelem dále zpracovávány a využívány. Obecně není nutná registrace v případě, že získané údaje slouží pouze pro realizaci uzavřené smlouvy. Hranice mezi oběma případy však může být poměrně tenká, doporučujeme proto registraci u Úřadu pro ochranu osobních údajů raději vyřídit.
Petr Čížek
manažer projektu ZaložFirmu.cz

www.ZalozFirmu.cz
tel.: +420-224 910 173
fax: +420-224 910 174
email: info(zavináč)ZalozFirmu.cz



 

Platby GoPay

reklama