reklama

reklama

Nový dotaz do odborné poradny

Potřebujete poradit od odborníka?

Odpověď je zajištěna do 48 hodin, vyjma víkendů a svátků. Lhůta pro zaslání odpovědi se však může v případě složitosti dotazu prodloužit. Uváděná cena je včetně DPH. Další podrobnosti o službě v Podmínkách užívání.

Nový dotaz do volného fóra

Chcete se zeptat ostatních uživatelů diskuzního fóra? Využijte zdarma obsahových rubrik.

Odpověď zajištěna není. Odpovídají nahodile pouze uživatelé diskuzního fóra. V případě potřeby rychlé a odborné rady doporučujeme využít placené poradny.

Autor Téma: Reklamace a záruční doby  (Přečteno 12685 krát)

0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma.

Jiří Karlík

  • Host
Reklamace a záruční doby
« kdy: 02. 09. 2014, 11:22:03 »
Zdravím,
jsem maloobchodník prodávám mobilní telefony a mám dotaz týkající se reklamací a záruční doby.
Dne 5.6.2012 jsem nakoupil z velkoskladu mobilní telefon a tento jsem následně dne 1.10.2012 prodal koncovému zákazníku. Následně byl tento telefon v autorizovaném servise na opravu celkem pětkrát, naposledy s žádostí o odstoupení od smlouvy a toto bylo servisem dne 5.8.2014 schváleno. Poslal jsem tedy všechno svému dodavateli s žádostí vrácení peněz a bylo mi sděleno, že telefon již není v záruce.
Prosím o radu jak mám dále postupovat a zda má zákazník právo na vrácení peněz a zda platí záruční doba od doby expedice z velkoobchodu, nebo od data prodeje koncovému spotřebiteli
děkuji za odpověď
Jiří karlík
ičo.63338998
tel.777 164 188

Reklama

  • Stálý člen
  • *****
  • Příspěvků: 0

reklama



Offline FABIAN & PARTNERS

  • Moderator
  • *****
  • Příspěvků: 122
    • Zobrazit profil
    • FABIAN & PARTNERS
Re:Reklamace a záruční doby
« Odpověď #1 kdy: 10. 09. 2014, 13:10:36 »
Je třeba rozlišovat pořízení zboží mezi podnikateli a mezi podnikatelem a spotřebitelem. Nejprve došlo ke koupi mezi podnikatelskými subjekty – Vámi jako maloobchodníka a Vaším dodavatelem. Záruka za jakost mezi podnikateli musí být dohodnuta nebo poskytnuta jednostranně dodavatelem např. v záručním listu. Pokud tato sjednána není, můžete uplatňovat pouze obecnou odpovědnost za vady, tj. na vady, které má věc při převzetí věci. Taková vada může být zjevná, kterou je třeba uplatnit ihned, nebo vada skrytá, která se projeví až později a nebylo možné ji zjistit při převzetí.  Obě vady však věc musí mít již v okamžiku prodeje, byť by nebyly zjevné. V konkrétním případě je tedy třeba zjistit, zda mezi vámi byla sjednána záruka za jakost a v jaké délce. Pro představu, jestliže jste od dodavatele pořizoval mobilní telefon dne 5. 6. 2012 a pokud byste s ním měl dohodnutou záruku za jakost např. v délce 2 let, uplynula by záruční lhůta ke dni 5. 6. 2014.
Poté dne 1. 10. 2012 došlo ke koupi mezi podnikatelem a spotřebitelem. Zde se celý vztah řídí občanským zákoníkem ve znění zákona č. 40/1964 Sb. U spotřebního zboží platí záruka 24 měsíců, ale může být sjednána i delší. Jestliže během záruční doby došlo k opakovaným vadám, je možné odstoupit od kupní smlouvy nebo věc vyměnit. Pokud zákazník odstoupil od smlouvy, má právo na vrácení peněz, stejně tak, jako Vy máte právo na vrácení zakoupené věci. Vzhledem k tomu, že k odstoupení od smlouvy došlo krátce před skončením záruky a mobilní telefon je pravděpodobně opotřeben, měla by být toto opotřebení zohledněno
FABIAN & PARTNERS, advokátní kancelář
Brno, Marešova 304/12, PSČ 602 00
Praha 1, Revoluční 8, budova B1, 2. patro, PSČ 110 00
ID datové schránky: 4s7unxn

www.fabianpartners.cz
www.pohledavkyonline.cz
www.spravaspolecnosti.cz



 

Platby GoPay

reklama